پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرازی نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام حسن عسکری(ع) همواره تاکید جدی بر تقویت و توسعه شبکه وکالت در سراسر عالم اسلام و تشیع آن زمان داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) در مراسم تلبس طلاب این مدرسه به تبیین سیره عملی امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: در اوان عمر آن حضرت بود که امام را به سامرا بردند و بدین سان ایشان بخش عمده ای از زندگی خود را همواره در زندان و محاصره به سر می بردند.

وی با بیان این که امام عسکری(ع) همواره توصیه به انس با قرآن داشتند، تصریح کرد: از محصولات این تفکر، تفسیر امام حسن عسکری(ع) است که در زمینه تراث شیعه قرار گرفته و در کتابخانه آستان قدس نیز تفسیر سوره حمد و بقره و بخشی از فضائل و علوم رسیده از حضرت نگهداری می شود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که علاوه بر انس با قرآن، ائمه اطهار(ع) همواره تاکید جدی پیرامون این مسئله داشتند که می بایست در کنار انس با قرآن، انس دائمی با ائمه اطهار داشت، بیان کرد: در همین راستا زیارت علی بن موسی الرضا(ع) افضل از هزار یا میلیون حج مقبوله عنوان می شود.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که امام حسن عسکری(ع) همواره تاکید جدی بر تقویت و توسعه شبکه وکالت در سراسر عالم اسلام و تشیع آن زمان داشته اند تا آنکه  این امر زمینه ساز پذیرش امامی شود که از پس پرده غیبت شرف حضور پیدا می کند، عنوان کرد: امام عسکری(ع) و دیگر امامان در طول دوران حیات، امت خود را حواله به توجه فرهنگ مهدویت می داده و ائمه اطهار(ع) پیرامون موعود صحبت های زیادی داشته اند.

وی در ادامه با بیان این که انتظار سه رکن امید، عمل و اعتقاد دارد و شیعیان نیز همواره باید با امید زندگی نموده و اهل عمل و اعتقاد باشند، تصریح کرد: امام هادی(ع) می فرمایند بقیة الله(عج) را حجت بن الحسن صدا بزنید تا متوجه حجت بودن ایشان از جانب خداوند باشید و از او بخواهید زمان غیبتش شما را بر قول ثابت، نگاه دارد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی این قول ثابت در زمان غیبت را، همان ثابت قدم ماندن پای ولایت دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند هر کس از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد، بر مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، بنابراین امیدواریم در امتداد مسیر امام زمان(عج) با شناخت و آگاهی بیشتری، اهل انس با ائمه(ع) و اولیای الهی بوده و از وکلای آنان در ترویج و اشاعه دین باشیم.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha