پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره پودمانی اقتصاد

حوزه/ دانش پژوه دوره اول پودمانی اقتصاد با بیان این که نشست ها در هیات اندیشه ورز اقتصاد خوب، علمی و هدفمند برگزار شده است، گفت: غالبا نشست ها در پرداخت به وضع موجود به صورت کاربردی برگزار می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام عباس دیانت، دانش پژوه دوره اول پودمانی اقتصاد، در دومین جلسه توجیهی دوره دوم پودمانی اقتصاد که به همت هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت برگزار شد، گفت: یکی از نکات ما به پژوهشگران در این دوره حلم و بردباری است تا مسائل اقتصادی را درک کنند.

وی با بیان این که اقتصاد در حوزه غرب گسترده تر و سنگین تر است، تصریح کرد: باید در عرصه اقتصادی پژوهشگران، نظریات اندیشمندان دیگر را فهم کنند و پس از آن، براین اساس نظرات خود را ارائه دهند.

دانش پژوه دوره اول پودمانی اقتصاد با بیان این که نشست ها در طول دوره به صورت نقد و تحلیل برگزار شده و خروجی ها و دستاوردهای خوبی داشته است، ابراز کرد: پژوهشگران متخصص به صورت منتقدانه اما متین نظرات خود را درباره قوانین بانکداری، سپرده های حج، خلق پول و وضعیت بانک ها  مطرح کردند.

حجت الاسلام دیانت با بیان این که نشست ها در هیئت اندیشه ورز اقتصاد خوب، علمی و هدفمند برگزار شده است، خاطر نشان کرد: غالبا نشست ها در پرداخت به وضع موجود به صورت کاربردی برگزار می شد و صحبت هایی که شده است، بسیار متین بود که این نحو برخورد می تواند ثمره و دستاوردهای خوبی برای جامعه داشته باشد.

وی با بیان این که در حوزه مسائل اقتصاد بحث ها باید به صورت مبنایی طرح شوند، افزود: حوزه های علمیه باید در زمینه مسائل اقتصاد اسلامی ورود جدی داشته باشند و کتب را به صورت دقیق مطالعه کنند؛ همچنین تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده اما کاستی هایی نیز در زمینه اقتصاد اسلامی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha