سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شب اربعین حسینی

حوزه/ خدای متعال آن چنان عظمت و جایگاه این بانو را بالا برد که کلام و سخن ایشان را هدایت برای همگان و قبر و مضجع این بانوی کرامت را محل و مکان شفا برای مسلمان و غیر مسلمان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام خادمی خوزستانی امشب در مراسم رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضاء جامعه مدرسین  برگزار شد گفت: نعمت بر اساس روایات، به دو قسم مادی و معنوی تقسیم شده و نعمت معنوی هم به عصمت عمومی قابل تقسیم است.

سخنران این مراسم ادامه داد: در بعضی ادعیه به موضوع نعمت عصمت و به خصوص عصمت عمومی اشاره شده و برای تقویت عصمت، راه کارهایی را ارائه می کنند که از جمله آن خواندن دعا است.

حجت الاسلام خادمی خوزستانی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله شخصیت هایی بود که دارای نعمت عصمت عمومی بوده و نه تنها این نعمت را تخریب نکرد، بلکه با عواملی مانند توسل، تهجد شبانه، عفت و پاکدامنی و... تقویت نمود.

وی بیان داشت: خدای متعال آن چنان عظمت و جایگاه این بانو را بالا برد که کلام و سخن ایشان را هدایت برای همگان و قبر و مضجع این بانوی کرامت را محل و مکان شفا برای مسلمان و غیر مسلمان قرار داده است.

حجت الاسلام خادمی خوزستانی گفت: این بانو القابی داشت که از جمله آن معصومه بود؛ اگر آن حضرت به توسل، توکل و انجام واجبات دینی و تهجد شبانه به مقام عصمت رسیده، انسانهای دیگر هم می توانند به این جایگاه برسند.

سخنران این مراسم افزود: اگر از این بانو تجلیل و تکریم می شود، به این دلیل است که بندگی کرد، دارای نعمت عصمت عمومی بود، خواهر امام رضا علیه السلام بوده و  تشابه با نام جده اش زهرای مرضیه(س) داشته است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha