جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که حضرت فاطمه معصومه(س) به قم آمد تا پرچم ایمان، جهاد و تشیع را در ایران بگستراند، گفت: فاطمه معصومه(س) یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم شب رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) که بعد از نماز مغرب و عشاء جمعه 15 آذرماه با حضور زائران در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: انسان موجودی است که هم صعود، ارتقاء و پروازش و هم سقوط و به زمین خوردنش محدودیتی ندارد.

وی با بیان این که مقصد انسان تا اسماءالحسنای پروردگار و ذات ربوبی ادامه پیدا می کند، افزود: انسان اگر در صراط مستقیم قرار بگیرد و هدایت الهی را بپذیرد آیت عظمی و کبری می شود و مظهر صفات و جلال و کمال الهی قرار می گیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در مقابل اگر انسان از مسیر مستقیم خارج شد و هدایت الهی را نپذیرفت به اسفل السافلین سقوط کرده و مغضوب درگاه الهی خواهد شد.

وی با اشاره به این که خداوند بشر را سر دو راهی قرار داده تا خود با اختیار مسیر صحیح را انتخاب کند و در این مسیر چراغ هایی را نیز روشن کرده است، خاطرنشان کرد: اگر انسان در مسیر الهی گام بردارد و خود را خرج خدا کند، خداوند نیز او را از اصحاب ربوبی خود قرار داده و این فرد همچون شهدا به مقام عند ربی نائل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان داشت: در حالات مرحوم آیت الله العظمی محقق اصفهانی استاد حضرات آیات خوئی، میلانی، علامه طباطبایی و بهجت آمده است که صفوف ملائکه به استقبال او می آمدند و این بزرگوار انسانی کم نظیر در عرفان، تقوا، علم و مقامات معنوی بود.

وی با تأکید بر این که انسان متقی به جایی می رسد که خداوند به او سلام می کند و می فرماید «سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبّ رَحِیم» و جایگاه او را بهشت قرار می دهد، افزود: انسان مؤمن طوری زندگی می کند که وقتی مرگش فرا می رسد، مرگ آغاز راحتی اوست و از همه وابستگی ها رها می شود.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خداوند چهار زن مؤمنه در قرآن معرفی می کند که به مقام قرب و کمال رسیدند، گفت: این زنان آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه سلام الله علیهما هستند که برترین آنها حضرت زهرا(س) مادر ولایت و امامت، حقیقت پیامبر، قلب تپنده عالم امکان، آیت تمام نمای صفات جلال و جمال الهی، ام الکتاب است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) نیز مرآت و مظهر حضرت فاطمه زهرا(س) است و همه مؤمنان در حرم کریمه اهل بیت(س) میهمان و زائر حضرت زهرا(س) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) به قم آمد تا پرچم ایمان، جهاد، تقوا، و تشیع را در ایران بگستراند و به عزت وجود این بانوی بزرگوار علما، مراجع و بزرگانی در این خاک تربیت شده، حوزه های علمیه دایر شد و انقلاب اسلامی از قم جوانه زده و به جهان صادر شد.

وی با بیان این که حضرت معصومه(س) دارای مقام ولی اللهی است و خصایص ولایت علوی و عصمت فاطمی در کریمه اهل بیت(س) وجود دارد، تصریح کرد: فاطمه معصومه(س) یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است.

امام جمعه موقت قم افزود: هجرت بانوی کرامت از مدینه به قم اخلاق، معارف، فقه و احکام، قیام، انقلاب و روح شهادت را به همراه داشت و انقلاب و مقاومت به رهبری امام خمینی(ره)، ایستادگی و شهادت همه از دامان حضرت فاطمه معصومه نشأت گرفته است.

وی در پایان با تأکید بر این که انقلاب اسلامی، پیروزی ها و مقاومت امروز حاصل رهنمودهای امام و رهبری و خون شهیدان در سایه حضرت فاطمه معصومه(س) است، ادامه داد: رشد علمی، معرفتی، اخلاقی، نظامی و فرهنگی امروز ایران اسلامی و این که کشور جزء اولین و قدرتمندترین کشورهای دنیا است همه این ها از برکات وجودی حضرت معصومه(س) است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha