جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم  عزاداری شب رحلت حضرت معصومه(س)

حوزه/ مراسم شب رحلت شهادت‌گونه کریمه اهل‌بیت(س) با حضور زائران و مجاوران حضرت و مرثیه‌خوانی سید رضا نریمانی و سخنرانی امام‌جمعه موقت تهران در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مراسم شب رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء جمعه ۱۵ آذرماه با حضور زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و استاد حوزه علمیه آغاز شد و در ادامه سید رضا نریمانی به مرثیه خوانی پرداخت و مجید تال نیز شعری در رثای کریمه اهل‌بیت(س) برای زائران قرائت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم با اشاره به جایگاه و مقام بانوی کرامت(س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به قم آمد تا پرچم ایمان، جهاد، تقوا، و تشیع را در ایران بگستراند و به عزت وجود این بانوی بزرگوار علما، مراجع و بزرگانی در این خاک تربیت‌شده، حوزه‌های علمیه دایر شد و انقلاب اسلامی از قم جوانه زده و به جهان صادر شد.

وی با بیان این‌که حضرت معصومه سلام‌الله علیها دارای مقام ولی‌اللهی است و خصایص ولایت علوی و عصمت فاطمی در کریمه اهل بیت(س) وجود دارد، تصریح کرد: فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است.

امام جمعه موقت قم افزود: هجرت بانوی کرامت از مدینه به قم اخلاق، معارف، فقه و احکام، قیام، انقلاب و روح شهادت را به همراه داشت و انقلاب و مقاومت به رهبری امام خمینی(ره)، ایستادگی و شهادت همه از دامان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نشأت گرفته است.

گفتنی است: برنامه‌هایی نیز در روز رحلت بانوی کرامت اجرایی خواهد شد که در همین راستا ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۶ آذرماه محفل عزادارای با مرثیه‌خوانی سید علی حسینی‌نژاد و سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

محفل عزاداری نیز با مداحی میثم مطیعی در ظهر سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به صورت پخش زنده از برنامه سمت خدا شبکه سه سیما منعکس خواهد شد و در شام رحلت بانوی کرامت نیز زائران آستان مقدس طی مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و مرثیه‌خوانی علی انسانی و عباس حیدرزاده، به سوگ خواهند نشست.

مراسم شمع‌گردانی و عزاداری خادمان آستان بانوی کرامت و آستان قدس رضوی با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۱۹:۳۰ شنبه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ همزمان با شام رحلت جانسوز بانوی کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha