جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب بهار و اسدآباد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد گفت: اینکه ما هفته ای یک بار یا ده روز یک مرتبه خدمت حضرت معصومه (س) مشرف شده و به زیارت ایشان برویم، عیب است؛ باید بیشتر خدمت حضرت رسیده و کسب فیض کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در جلسه طلاب و فضلای بهار و اسدآباد که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دو بال علم و معنویت، توفیق بزرگ الهی است که با این دو بال می توان از این عالم فانی و خاکی به درجات بالایی رسید و افلاکی و آسمانی شد.

وی ابراز داشت: امروز شما طلاب عزیز در شهر مقدس قم قرار دارید و می توانید با حضور در این فضای علمی و معنوی، دستاوردهای بزرگ داشته و باید قدردان این نعمت باشید.

امام جمعه اسدآباد خاطرنشان ساخت: در آیات قرآن کریم، تزکیه مقدم بر علم است و هیچ عالم و بزرگی را سراغ ندارید که با غیر این دو بال به جایی رسیده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد تصریح کرد: اگر من و شما بتوانیم علم و تقوا را همراه یکدیگر کنیم و با خود داشته باشیم، اطرفیان ما نیز از ما درس خواهند گرفت و در آنان اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه به روایتی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت در این روایت فرمودند: «أورع الناس من وقف عند الشبهه/ پارساترین مردم کسانی هستند که در هنگام شبهه توقف می کنند».

امام جمعه اسدآباد اظهار داشت: بسیاری از افراد عبادت خود را خوب انجام دادند و علم خوبی هم دارند؛ اما دو مسئله دیگر هم وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن، سحرخیزی و نمازشب و دیگری توسلات به معصومین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد ابراز داشت: بزرگان گفته اند اگر می خواهیم به مقاماتی برسیم، باید نمازشب خوان بوده و اهل تهجد و سحرخیزی باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: توسل به ائمه اطهار (ع) گره های کوری را باز خواهد کرد و مشکلات بسیاری را مرتفع خواهد نمود.

امام جمعه اسدآباد تصریح کرد: شما طلاب و فضلا که در شهر مقدس قم حضور دارید، حتما باید به حضرت معصومه (س) متوسل شوید و رفع مشکلات علمی و ... خود را از ایشان بخواهید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد بیان داشت: اینکه ما هفته ای یک بار یا ده روز یک مرتبه خدمت حضرت معصومه (س) مشرف شده و به زیارت ایشان برویم، عیب است؛ باید بیشتر خدمت حضرت رسیده و کسب فیض کنیم.

* تمام اعمال بدون اخلاص فائده ای ندارد

وی اظهار داشت: چاشنی تمام این مباحث، اخلاص است و بدون آن فائده ای نخواهد داشت؛ اخلاص سرمایه است و بوسیله آن می توانیم به مقامات برسیم.

امام جمعه اسدآباد ابراز داشت: اگر بتوانیم با اخلاص فعالیت های خود را انجام دهیم، اطرافیان می توانند از ما استفاده کرده و درس بگیرند و ما به آنها فائده برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد خاطرنشان ساخت: امروز مسئولیت ما و شما سنگین است و باید در راستای وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت اسدآباد اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر پنج دانشگاه و دو حوزه علمیه برادران و خواهران در شهر اسدآباد مشغول به فعالیت است و خوشبختانه مدیران و اساتید بسیار خوبی در حوزه علمیه شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه مسئولان خوبی نیز در شهر اسدآباد مشغول به کار هستند، بیان داشت: وحدتی که امروز در اسدآباد برپاست، نعمت بسیار بزرگی است و بحمدالله مسئولان شهر نیز بسیار فعال و پرتلاش بوده و کارهای خوبی در این شهر انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مجد در پایان گفت: استان همدان در حادثه اخیر اغتشاشات با سرافرازی بیرون آمد و مدیریت خوبی در این استان انجام شد.

* مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنیم

همچنین مهندس درویشی، فرماندار اسدآباد نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ایام ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی قرار داریم و بحمدالله استقبال خوبی از سوی کاندیداها انجام شده است.

وی ابراز داشت: تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات از وظایف ماست تا بتوانیم نظام و انقلاب را پس از این جریانات اخیر تثبیت نماییم.

فرماندار اسدآباد خاطرنشان ساخت: هدف دشمن در این شرایط و وضعیت اقتصادی، دلسردنمودن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است تا بتواند تزلزل ایجاد کرده و برای براندازی نظام قدم بردارند.

مهندس درویشی تصریح کرد: در چهل سال گذشته، چهل انتخابات در کشور برگزار شده که نشان دهنده آن است که مردم پای این نظام و انقلاب ایستاده و حضور حداکثری در انتخابات اسفندماه ۹۸ از ضروریات امروز ماست.

وی بیان داشت: یکی از ابزار و وسایل استمرار نظام، انتخابات است و با حضور مردم در پای صندوق، دشمن ناامید شده و گفتمان او با ما تغییر خواهد کرد.

فرماندار اسدآباد اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات می تواند انسان های پرتلاش و کارآمد را راهی مجلس شورای اسلامی نموده و با این افراد می توانیم پیشرفت های بهتری داشته باشیم.

مهندس درویشی ابراز داشت: "قانون مداری، بی طرفی و انسجام ملی"، شعار انتخابات امسال است و بر این اساس به پیش خواهیم رفت.  

وی خاطرنشان ساخت: امروز ۱۵۱ مسجد در شهر اسدآباد وجود دارد که ۲۱ مسجد در اسدآباد، ۲۱ مسجد در بخش آجین و مابقی آن در روستاها می باشد.

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: شرایط مذهبی در سطح شهرستان مناسب است؛ اما نیازمند حضور طلاب و فضلا در سطح شهرستان هستیم تا از ظرفیت فرهنگی و معنوی شما عزیزان استفاده نماییم.

* تحصیل و تدریس قریب به ۴۰۰ طلبه بهار و اسدآباد در قم

همچنین حجت الاسلام ذوالفقاری، نماینده طلاب و فضلای بهار و اسدآباد نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان و حضار، اظهار داشت: قریب به ۴۰۰ طلبه از بهار و اسدآباد در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل، پژوهش و تدریس بوده و در ایام تبلیغی نیز در منطقه حضور پیدا می کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه یکی از رسالت های روحانیت، حضور در منطقه خود و فعالیت های تبلیغی و فرهنگی است، طلاب مشتاق به انجام این وظیفه هستند؛ اما برخی از مشکلات وجود دارد که مسئولان محترم می توانند از این مشکلات کم نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha