جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرهنگ - امام جمعه باغ بهادران

حوزه/ حجت الاسلام فرهنگ گفت: امروز خدای متعال ما را با نائب امام زمان (عج) می سنجد تا ببیند وقتی حضرت ولی عصر (عج) آمدند، چگونه خواهیم بود؛ در موضوع اخیر کشور، برخی از افراد پس از سخنان رهبر انقلاب، نمره قبولی نگرفته و صحبت های ایشان را خلاف مصلحت کشور می دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام فرهنگ، امام جمعه باغ بهادران در جلسه طلاب و فضلای لنجانی مقیم قم که شب گذشته در امامزاده شاه محمد قاسم قم برگزار شد، به آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره غافر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیات فرموده است: «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسی‏ بِآیاتِنا وَ سُلْطانٍ مُبینٍ * إِلی‏ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ قارُونَ فَقالُوا ساحِرٌ کَذَّابٌ * فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِنا قالُوا اقْتُلُوا أَبْناءَ الَّذینَ آمَنُوا مَعَهُ وَ اسْتَحْیُوا نِساءَهُمْ وَ ما کَیْدُ الْکافِرینَ إِلاَّ فی‏ ضَلالٍ/ ما موسی را با آیات خود و دلیل روشن فرستادیم. بسوی فرعون و هامان و قارون ولی آنها گفتند: «او ساحری بسیار دروغگو است! و هنگامی که حقّ را از سوی ما برای آنها آورد، گفتند: «پسران کسانی را که با موسی ایمان آورده اند بکشید و زنانشان را (برای اسارت و خدمت) زنده بگذارید! » امّا نقشه کافران جز در گمراهی نیست (و نقش بر آب می شود) ».

وی با اشاره به اینکه این آیات به سه اصل قرآنی که مورد نیاز جامعه است، اشاره دارد، ابراز داشت: شناخت حجت خدا و تربیت در مکتب امام زمان (عج) یکی از اصول مهم است و متأسفانه امروزه در این شناخت و ارتباط با حضرت ولی عصر (عج) ضعیف هستیم.

امام جمعه باغ بهادران خاطرنشان ساخت: ما باید برنامه روزانه برای ارتباط و اتصال با حضرت حجت (عج) داشته باشیم تا بتوانیم به ایشان نزدیک شویم.

سخنران این جلسه تصریح کرد: ما اگر به کلام امام نگاه کنیم، همان سلطان مبین را خواهیم دید؛ اگر ذائقه ما با معصیت و گناه تغییر کرد، بی شک بهترین حرف ها اثر نخواهد داشت؛ اما کسی که پاک باشد، این سخنان در او اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام فرهنگ بیان داشت: خدای متعال حضرت موسی (ع) را برای هدایت قوم خود فرستاد و امروز حضرت حق، نائب امام زمان خود را فرستاده تا همراه ایشان باشیم.

وی اظهار داشت: اولین نقشه مستکبرین این است که حجت خدا را بزنند؛ اما حجت خدا ساکت نمی نشیند و به حرکت خود ادامه می دهد؛ اما دشمن به دنبال آن بود تا موسی را از چشم مردم بیندازد و امروز هم به دنبال همین موضوع هستند تا نائب امام زمان (عج) را از چشم ها بیندازند.

امام جمعه باغ بهادران ابراز داشت: امروز خدای متعال ما را با نائب امام زمان (عج) می سنجد تا ببیند وقتی حضرت ولی عصر (عج) آمدند، چگونه خواهیم بود؛ در موضوع اخیر کشور، برخی از افراد پس از سخنان رهبر انقلاب، نمره قبولی نگرفته و صحبت های ایشان را خلاف مصلحت کشور می دانستند.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه اصل اول، شناخت حجت خدا بود، خاطرنشان ساخت: اصل دوم، شناخت دشمن و نقشه های اوست و باید در این زمینه مراقب باشیم؛ چراکه گاهی دشمن در میدان زن و بچه من واقع شده و آنها را نسبت به مسیری که در آن هستیم، سست می کند؛ امروز فضای مجازی یک میدان امتحان است و قتلگاهی را به راه انداخته اند.

حجت الاسلام فرهنگ تصریح کرد: اصل سوم، مسئله پیروزی حجت خداست که به آن در این آیه اشاره شده است؛ البته دستیابی به این پیروزی گاهی زمان بر است و به طول خواهد انجامید؛ اما حتما به این پیروزی خواهیم رسید.

وی بیان داشت: خدای متعال با آیه وَ اسْتَحْیُوا نِساءَهُمْ  هم می خواهد بفرماید باید مراقب چشم خود باشیم؛ اگر چشم به گناه عادت کرد، آغاز کم شدن معرفت است.

امام جمعه باغ بهادران در پایان اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در باغ بهادران داریم، جلسات هفتگی با طلاب و فضلاست و درباره مسائل روز به بحث می نشینیم و از شما عزیزان نیز درخواست داریم هم در منطقه حضور پیدا کنید و هم در این جلسات شرکت فرمایید تا بتوانیم از ظرفیت شما استفاده نماییم.  

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب لنجان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: اصفهان در دو روز گذشته میزبان جامعه مدرسین بوده و اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در آن برگزار شده است؛ اهمیت این اجلاس به چند جهت است؛ اولا اینکه در این اجلاسیه ها موضوعات مختلفی کارشناسی شده و مطالعاتی از ماه ها قبل بر روی آن موضوعات انجام داده و در کمیسیون های مختلف به بحث و بررسی گذاشته می شود.

وی اظهار داشت: موضوع اجلاسیه جامعه مدرسین، رسالت روحانیت در زمان حاضر با عنوان عدالت و مبارزه با فساد بوده است که خروجی های خوبی داشته است.

نماینده طلاب لنجان ابراز داشت: نتیجه مطالعات کمیسیون های مختلف این اجلاسیه، تبدیل به طرح های گوناگون شده و به نهادهای حوزوی و غیرحوزوی ارائه می شود.

حجت الاسلام ایزدی خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز در این اجلاسیه صحبت های خوبی داشته و به نکاتی پیرامون مسئله اخیر کشور پرداخت.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که در این اجلاسیه ارائه کردم، بحث راه اندازی تشکیلات هایی بوده تا طلاب و فضلا بتوانند به صورت صحیح و شناسنامه دار، انتقادات و پیشنهادات خود را به جامعه مدرسین ارائه نمایند تا بتواند به نتیجه برسد.

نماینده طلاب لنجان در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: امروز مشکلات و معضلاتی وجود دارد که طلاب و فضلا در گذشته نیز با آن دست و پنجه نرم کرده و فقط مختص طلبه های امروز نیست؛ البته مجمع نمایندگان طلاب پیگیر این موضوعات بوده و جلسات بسیاری را با سایر نهادهای حوزوی برگزار می کند تا بتواند به نتیجه برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha