پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: عقیده دارم روحانی شدن بالاترین نعمت است، چرا که یک روحانی در وادی هدایتگری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه جمعه در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات سپاهانشهر با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم ائمه(ع) حفظ و صیانت قرآن از انحرافات بوده است، چرا که خط اصلی قرآن کریم خط کوفی بوده است که زِیر وزبَر نداشته است و امکان ایجاد انحراف  زیاد بود.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: امروز هم هر جوان مسلمان از طرف همه مسلمین می تواند به دنیا اعلام کند که اگر توانایی دارید یک سوره مثل قرآن کریم بیاورید و این قول صادق خداوند درباره معجزه الهی است که در ید توانایی هیچ فردی در جهان نخواهد بود.

وی با اشاره به ولادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: حضرت به دلیل محدودیت های شدیدی که داشتند و فرصت کم ارتباط با شیعیان، از کلمات قصار زیبایی بهره برده است که درعین موجز بودن، پرمغز است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: امام حسن عسکری (ع) به زیبایی می فرماید اگر می خواهید مودب به آداب اسلام بشوید از آن چیزی که بد می دانید دیگران انجام دهند، تو انجام نده و این رمز سعادت است.

وی در ادامه خطاب به روحانیون و ائمه جماعات، خاطرنشان کرد: اگر راجع به نماز جماعت در مسجد محله منبر می رویم و سخنرانی می کنیم، خود هم باید بر رعایت آن اهتمام ورزیم و مقید باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن انتقاد از بی توجهی برخی از روحانیون به امر اقامه نماز جماعت و حضور در مساجد محل های اسکان، گفت: اگر قبول داریم که چنانچه عدد ماموم در نماز جماعت بیش از ۱۰ نفر بشود هیچ کس ثواب آن را جز خدا نمی تواند حساب کند، پس حتما باید به این عمل شریف و ارزشمند تاکید کنیم.

وی در پایان با بیان این که عقیده دارم روحانی شدن بالاترین نعمت است، چرا که یک روحانی در وادی هدایتگری است، گفت: طلاب، فضلا و روحانیون از دو عمل یکی اقامه نماز و دیگر قرائت قرآن غافل نشوید، خاصه از قرائت قرآن در دل شب که پیامبر اکرم(ص) براین امر اهتمام داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha