پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حبیب الله خجسته پور - معاون سیاسی استانداری سمنان

حوزه/ خجسته پور گفت: نماز، تاثیرات اجتماعی به همراه دارد و ما را از فحشا و منکرات دور خواهد کرد که خداوند متعال نیز بر آن تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور، ظهر امروز در  اجلاسیه نماز استان سمنان با عنوان «نماز و مدرسه»، به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه ‌معصومه(س) اظهار داشت: خوشحالیم موقعیت ما در استان سمنان به گونه ای است که به نوعی در بین الحرمین، حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) و حرم حضرت علی بن موس الرضا(ع) قرار داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: امیدواریم‌ بتوانیم ‌از این‌موقعیت جغرافیایی در جهت ارتقاء مسائل و موضوعات معنوی، نهایت بهره و استفاده معنوی را ببریم.

وی با بیان اینکه نماز فرصتی است که ما به عنوان ‌مخلوق بتوانیم با خالق هستی، ‌نجوا و گفتگو کنیم، افزود: چه‌ نعمتی بالاتر از این‌که خداوند می تواند از طریق کلام وحی، با مامخلوقات صحبت کرده و هم این امکان و فرصت را در اختیار ما قرار داده تا به صورت روزانه بتوانیم با خالق خود صحبت نجوا کنیم.

خجسته پور با اشاره به اینکه ما باید به اهمیت این‌ نعمت و این ‌موضوع پی برده و بتوانیم برای نسل جوان، نوجوان و آینده سازان جامعه اسلامی، این موضوع را به عنوانی فرصت و نعمتی از سوی خداوند نهادینه‌ کنیم، خاطرنشان کرد: خالق هستی این رخصت را به ما داده تا هرگاه تمایل داشتیم با او گفتگو کنیم و اولین اتفاق این گفتگو، اطمینان قلب ماست که خداوند متعال نیز در کلام آسمانی خود در قرآن بر آن تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه نماز، تاثیرات اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت و ما را از فحشا و منکرات دور خواهد کرد که خداوند متعال نیز بر آن تاکید دارد، گفت: فحشا و منکرات موضوعی اجتماعی است و تاثیراتی اجتماعی بر زندگی ما خواهد داشت و نماز نعمت و فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و ما باید زیرک باشیم تا در زندگی شخصی و اجتماعی از آن بهره برده و زندگی خود را مصون سازی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه انسان همواره دنبال کمال بوده و بهترین و بیشترین ها را برای خود خواسته، چه کنیم که هم اطمینان قلب خود و تاثیرات اجتماعی را بیشتر کنیم؟افزود: راهکار این است که این نجوا و گفتگوی با خالق را در کنار هم و با هم انجام دهیم و علم روانشانسی امروز این را به اثبات رسانده است که هرچه در محیطی انرژی مثبت بیشتری ساطع شود، جمع شدن این انرژی ها تا حدی پیش می رود که دگر قابل محاسبه نیست.

وی گفت: وهابیون در بحث زیارت قبور ائمه معصومین(ع) از شیعیان ایراد می گیرند، آنها وجه حضور ما در کنار یک عزیز و دست گرفتن به ضریح مقدس را می بینند، اما وجه دوم حضور آن همه انسان با انرژی مثبت در کنار هم را نمی بینند و ان شاءالله با شیوه های نوین، کودکان و نوجوانان و آینده سازان را به سمت این موضوع رهنمون سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha