جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد زرهانی - ستاد اقامه نماز کشور

حوزه/ عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور گفت: فرهنگ اقامه نماز و تشویق دانش آموزان به امر خداشناسی تنها به صورت گفتاری محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید احمد زرهانی، ظهر امروز در  اجلاسیه نماز استان سمنان با عنوان «نماز و مدرسه»، به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان، با بیان اینکه اتاق فکر برای اقامه نماز در مدارس کشور به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان تشکیل شود، اظهار داشت: مدیران مدارس برای اجرای طرح‌های انگیزشی و رغبت دانش آموزان به مقوله نماز اتاق فکر تشکیل دهند.

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: فرهنگ اقامه نماز و تشویق دانش آموزان به امر خداشناسی تنها به صورت گفتاری محقق نمی‌شود بلکه باید با رویکردهای علمی و عملی برای تحقق آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه مدارس و معلمان نقش غیرقابل انکاری در ترویج نمازخوانی در بین دانش آموزان دارند، افزود: با توجه به بافت‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه باید کودکان و نوجوانان را به سمت خداشناسی جهت داد.

زرهانی با اشاره به اینکه شکوه بندگی با گسترش فرهنگ نماز در جامعه نهادینه می‌شود و باید مسئولان با عزمی راسخ نسبت به این رکن مهم عبادت مسلمانان توجه جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با توجه به افزایش قابل توجه آسیب‌های اجتماعی، فرزندانشان را به خواندن نماز عادت دهند و با گسترش معنویات در جامعه فساد کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان، خانواده و روحانیون به یک اندازه در ارتباط با نشر فرهنگ نماز در جامعه مسئول هستند، تصریح کرد: با اتخاذ رویه‌های علمی باید این مهم در کشور روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha