جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم عزاداری شب ۲۸ صفر در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ در سالروز رحلت جانگداز حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شهر مقدس قم بیوت مراجع تقلید،‌علما و حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) سراسر سیاه پوش شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حضرت معصومه(س)،  اوّل ذی القعده سال 173هـ . ق در مدینه منوّره به دنیا آمد. و در سنّ28 سالگی در روز دهم ربیع الثانی سال 201هـ . ق در شهر قم رحلت کردند، امروز شهر قم و در سالروز رحلت شهادت گونه این بانوی کرامت یکپارچه عزادار و در ماتم نشست.

بر اساس این گزارش: بیوت مراجع معظم تقلید و علما و مسجد مقدس جمکران در این روز شاهد برپایی مراسم عزاداری و سوگواری برای وفات شهادت گونه  اخت رضا(ع) است. همچنین  ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت از مناطق مختلف کشور خود را به حرم کریمه اهل بیت(س) رسانده و در عزای خواهر امام هشتم(ع) به سوگواری پرداختند.

به همین مناسبت دسته های عزاداری نیز از مساجد، حسینه ها و تکایا از شب گذشته و امروز سینه و زنجیر زنان به سمت حرم در حرکت هستند.

دسته عزاداری خادمان و ارادتمندان بانوی کرامت صبح امروز از میدان میر(بیت النور) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند و مراسم سوگواری و عزاداری از ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام  والمسلمین دارستانی و با مداحی حاج  مهدی رسولی  در حرم مطهر برگزار گردید.

مراسم عزاداری  و اجتماع بزرگ بانوان فاطمی ساعت 15  عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر نیز برگزار می شود.

امشب و در شام وفات بانوی کرامت هم مراسم شمع گردانی خادمان و ارادتمندان آن حضرت ساعت 19 و 30 دقیقه در حرم مطهر از دیگر برنامه های سالروز رحلت بانوی کرامت اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha