پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه بر تشکیل دولت منسجمی که بتواند کشور را از بحران‌ نجات دهد تأکید کردند و گفتند: کشور دیگر تحمل تنش های سیاسی و بازی با وقت را ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه بر بر تشکیل دولت منسجمی که بتواند کشور را از بحران‌ها نجات دهد تأکید کردند و گفتند: کشور دیگر تحمل تنش های سیاسی و بازی با وقت را ندارد.

شیخ دعموش: باید دولتی منسجم تشکیل شود که بتواند کشور را از بحران نجات دهد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: آمریکا با رفتار خود نشان می دهد که در لبنان دخالت آشکار دارد و به دنبال سوء استفاده از تظاهرات کنندگان و درد های لبنانی هاست تا به اهداف سیاسی خود دست یابد.

وی با اشاره به سخنان پمپئو و نتانیاهو مبنی بر اینکه جنبش مردمی لبنان فرصتی برای فشار علیه ایران و حزب الله است، افزود: هدف آنان از این اظهارات یاری لبنان در خروج از بحران ها نیست، بلکه به دنبال امنیت رژیم اسرائیل، چپاول نفت و گاز و اسکان فلسطینی ها در خارج فلسطین هستند.

شیخ دعموش تصریح کرد: تمامی تلاش هایی که برای سوء استفاده از تظاهرات صورت گرفته، بی نتیجه بوده و آمریکا و سرسپردگانش در داخل لبنان نتوانستند شروط و اولویت های سیاسی خود را تحمیل کنند و معادله سیاسی داخلی را تغییر دهند.

عضو ارشد حزب الله بر تشکیل دولت منسجمی که بتواند کشور را از بحران نها نجات دهد تأکید کرد و گفت: کشور دیگر تحمل تنش های سیاسی و بازی با وقت را ندارد.

شیخ خطیب: اولین اولویت نخست وزیر مکلّف بازگردان اعتماد به شهروندان است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه تأکید کرد: دعوتی که برای انجام رایزنی و مشورت در جهت تعیین نخست وزیر جدید شده، فرصت مناسبی برای سیاستمداران است تا همکاری و مشورت خود را برای تشکیل دولت انتقالی و ملی افزایش دهند.

وی افزود: اولین وظیفه نخست وزیر مکلّف بازگرداندن اعتماد شهروندان است و بعد از آن باید وزیرانی شایسته و پاکدست که با فساد مبارزه کنند و اموال عمومی را بازگردانند، انتخاب کند.

شیخ خطیب در بخش دیگر خطبه از موضع گیری های حکیمانه آیت الله سیستانی در خصوص جنبش مردمی عراق در تحقق مطالبات و حمایت ایشان از تمامی تلاش هایی که موجب حفظ امنیت و استقرار عراق می شود، قدردانی و تشکر کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: آیت الله سیستانی مایه حفظ وحدت و سلامت عراق بوده و است و امروز بار دیگر دلسوزی و تلاش ایشان برای خروج عراق از بحران ها ثابت شد و معظم له از تشکیل دولت نجات بخش که بتواند به مطالبات مردمی پاسخ دهد، حمایت می کنند.

وی از عراقی ها خواست مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند و مانع نفوذ افرادی که به دنبال فتنه انگیزی و تخریب نهاد ها هستند، شوند.

شیخ یاسین: منافع کشور بر پایه محسابات بیگانه بنا نمی شود

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت:  بی توجهی برخی از مسئولین به حوادث جاری کشور، احتمال فروپاشی اقتصادی و مالی لبنان را افزایش می دهد.

وی افزود: برخی از مسئولین به دنبال موج سواری بر جنبش مردمی هستند تا موقعیت خود را که ملت لبنان از آنان سلب کردند، بهبود ببخشند.

شیخ یاسین مسئولین لبنان را به حمایت از منافع ملی و شهروندان و دوری از دخالت خارجی دعوت کرد و گفت: بیگانگان به دنبال تحقق منافع خود به حساب کشور هستند و بهترین دلیل بی توجهی آمریکا به سر سپردگان خود است.

سید فضل الله بر تسریع در تشکیل دولت جدید عراق تأکید کرد

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: علی رغم شرایطی که در جهان عربی و اسلامی وجود دارد، نباید فلسطین اشغالی را فراموش کنیم؛ چرا که دشمن صهیونیستی علی رغم اختلاف سیاسی که دارد برای تکمیل پروژه شهرک سازی تلاش می کند.

وی تمامی شاخه های مقاومت و تشکیلات خود گردان را به تقویت وحدت و مقابله با طرح های اسرائیل دعوت کرد.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه با اشاره به اینکه کشتار در عراق ادامه دارد و احتمال گسترش آشوب وجود دارد، تمامی نیرو های سیاسی را به تسریع در تشکیل دولتی که بتواند به مطالبات مردم پاسخ دهد دعوت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha