چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان

حوزه/ احسانی، سیاسی ‌بازی و سیاسی‌ کاری در حوزه فرهنگ و هنر را جفا در حق فرهنگ عنوان کرد و گفت: تا پایان این هفته مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تجهیزات به کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد همدان اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ظهر امروز در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به کانون های فعال فرهنگی و هنری مساجد در استان همدان، گفت: این کانون‌ها دارای جایگاه خاصی می باشند و به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا فعالیت‌هایی در حوزه قرآنی، مذهبی، فرهنگی و هنری را با همکاری دیگر نهاد ها در این کانون ها اجرایی کنیم.

وی به تشریح اقدامات این سازمان برای تجهیز کانون های فرهنگی پرداخت و گفت: تا پایان این هفته مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تجهیزات به کانون‌ های فرهنگی و هنری اهدا خواهد شد و همچنین بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این است تا به صورت فصلی نیز کار تجهیز این کانون‌ها انجام شود.

احسانی، سیاسی ‌بازی و سیاسی‌ کاری در حوزه فرهنگ و هنر را جفا عنوان کرد و گفت: از زمانی که بنده به عنوان مدیرکل ارشاد در استان معرفی شدم، تا به امروز اجازه ورود مسائل سیاسی به فرهنگ را نداده ام و در ادامه نیز همین رویه را پیش خواهم گرفت.

وی در پایان خواستار هم افزایی بین کانون ها و پایگاه های بسیج شد و خاطر نشان کرد: برای هماهنگی بهتر و رسیدن به اهداف اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری باید تجهیزات خود را در اختیار پایگاه های بسیج قرار دهند.

رسیدگی به مساجد نباید تنها مختص به ایام انتخابات باشد

در ادامه این جلسه سردار مهدی فرجی، جانشین سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه نباید تنها نیمه پر لیوان را مشاهده کنیم، اظهار داشت: انتظار اصلی از این جلسات این است که نتیجه و ثمرات مثبتی را در روند اجرایی مساجد و کانون ها مشاهده کنیم.

وی افزود: برخی از رسیدگی ها به مساجد نباید تنها در ایام انتخابات ها شکل بگیرد، بلکه در همه ایام سال باید نسبت به مسجد احساس تکلیف داشته باشیم.

سردار فرجی با گلایه از بد رفتاری ها با پایگاه های مقاومت بسیج در برخی از مساجد، خاطر نشان کرد: بعضی از مواقع شورای فرهنگی اقداماتی را خارج از وظایف خود عمل می کند و حتی در برابر آن نیز پاسخ گو نمی باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه هر فردی که در این مناسب حاکم می شود همانند خمیر آن را به هر شکل که می خواهد در می آورد و آن طور که دوست دارد اداره می کند.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه مراجعات زیادی در این زمینه به ما می شود ابراز داشت: در جلساتی که با عنوان تقدیر از جوانان استان نام برده می شود، بنده که چهل است با جوانان بسیجی کار می کنم یک نفر آشنا و بسیجی را در آنجا نمی بینم که این حاکی از اشکال در چینش ها است.

برگزاری همایش انتخاب برترین کانون فرهنگی،هنری در سطح ملی

حسین براتی مدیرکل امور استان‌ های ستاد هماهنگی کانون‌ های مساجد کشور نیز با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار کانون مسجد در سطح کشور یادآور شد: در این کانون ها توانسته ایم ۱۴ هزار کتابخانه عمومی که وابسته به مساجد روستایی و شهری می باشند را فعال کنیم.

وی در ادامه از آماده شدن اجرای طرح پایتخت فرهنگ و هنر مساجد خبر داد و گفت: در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در همایشی برترین کانون در سطح ملی، استانی و شهرستانی انتخاب خواهد شد و از آنجا که همدان دارای ظرفیت های بالقوه ای در این زمینه است امیدواریم جز بهترین ‌ها قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha