پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / نشست صمیمی فعالان فرهنگی دانشجویی
با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم روز دانشجو، روز دانشجو باشد نه روز برخی سیاستمداران اظهار داشت: در این روز باید به دنبال تحقق اهدافی باشیم که به خاطر آن این روز را نام ‌گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با حضور در دانشگاه بوعلی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیدار کرد.

در این نشست امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم روز دانشجو، روز دانشجو باشد نه روز برخی از سیاستمداران، اظهار داشت: در این روز باید به دنبال تحقق اهدافی باشیم که به خاطر آن این روز را نام ‌گذاری کرده اند.

وی، جوانان را قوه محرکه گام دوم انقلاب دانست و گفت: در گام اول انقلاب شاهد برخی بی ‌تدبیری‌ها بوده ایم، اما در گام دوم انقلاب باید با استفاده از تخصص و تعهد نسل های سوم و چهارم انقلاب، با شناسایی نقاط ضعف، آنها را از بین ببریم.

امام جمعه همدان افزود: رهبر معظم انقلاب نگاه امید بخش به جوانان دارند و نمونه آن هم انتصاب افراد جوان از طرف ایشان در پست های مختلف است که در این مدت شاهد آن بوده ایم.

وی با بیان اینکه اگر به جوانان میدان داده شود توانایی اداره کشور و شکست بن بست ها را به خوبی دارند، ابراز داشت: پس از خروج آمریکا از برجام با اتکا به توان داخلی، جوانان این آب و خاک توانستند در زمینه های مختلف به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خواستار انتقال مدیریت جامعه از نسل اول انقلاب به نسل سوم و چهارم شد و گفت: مدیری را می توان مدیر خوب معرفی کرد که بتواند شرایط انتقال مسئولیت‌ ها را به نسل جوان فراهم کند.

وی در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر حضور مسئولان در دانشگاه ها، یادآور شد: مسئولان باید در بین دانشجویان حاضر باشند و ایجاد مانع بین مسئولان و دانشجویان اشتباهی بزرگ و نقدی وارد است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، بهترین راه اصلاح جامعه را، اصلاح حاکمیت عنوان کرد و گفت: برای اصلاح جامعه باید همه تلاش کنیم تا مجلسی مؤمن و انقلابی و دولتی جوان بر سر کار بیاید و قطعا پس از آن نتیجه اش را در جامعه خواهیم دید.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان به وظایف امام جمعه اشاره کرد و گفت: امام جمعه به ‌طور مسئولیت اجرایی مستقیم ندارد و رفع بسیاری از مشکلات بر عهده مسئولان است و این جایگاه، جایگاهی برای مطالبه گری از مسئولان است.

امام جمعه همدان یادآور شد: عزت و سربلندی یک مسئول با میزان خدمتگزاری او به مردم محاسبه می شود نه چیز دیگر و لذا حضور مسئولان در بین مردم و گوش کردن به مشکلات آنها امری ضروری است.

وی در پایان ضمن درخواست برگزاری جلسات دوره ای با دانشجویان، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم خروجی مناسبی از این جلسات داشته باشیم باید در کنار طرح مشکلات، راهکار رفع آن مشکل هم بیان شود چرا که صرف مطرح کردن مشکلات دردی را دوا نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha