پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیوخ عشایر عراق

حوزه/ شیوخ عشایر و بزرگان نجف اشرف با صدور بیانیه ای بر حرکت در مسیر حضرت آیت الله سیستانی و پیروی از توصیه های ایشان برای حفظ مسالمت تظاهرات و تحقق مطالبات تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیوخ عشایر و بزرگان نجف اشرف با صدور بیانیه ای بر حرکت در مسیر حضرت آیت الله سیستانی و پیروی از توصیه های ایشان برای حفظ مسالمت تظاهرات و تحقق مطالبات تأکید کردند.

شیوخ عشایر در بیانیه خود بر موارد زیر تأکید نمودند:

1- تظاهرات تنها در میدان الصدرین برگزار شود و از این محدوده خارج نشود.

2- هر کس که از میدان تظاهرات (میدان الصدرین) خارج شود، ما از او برائت می جوییم و او از ما و از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز نیست.

هر کس که از میدان الصدرین خارج شود به دنبال بر هم زدن امنیت و تخریب استان نجف است و نیرو های امنیتی باید با توجه به وظایف قانونی خود او را بازداشت کنند.

3- ما نیرو های امنیتی را در این اقدام حمایت کرده و کاملاً آمادگی ایم با نیرو های امنیتی در تعقیب خرابکان همکاری کنیم، البته اگر نیرو های امنیتی اجازه دهند.

4- ما از حکم عشایری و احکام عرفی برخوردار هستیم که می توانیم در صورت ضرورت استفاده کنیم، لذا اگر نیرو های امنیتی اقدامی علیه قانون شکنان نداشته باشند، موضع مناسبی برای جلوگیری و منع خرابکاران، نفوذی ها، کسانی که از اینجا و آنجا در سرزمین ما می  جنگند و آنان که مسالمت آمیز بودن را رعایت نمی کنند، اتخاذ خواهیم کرد و این کار را در جهت خدمت به شهر حضرت امیرالمومنین (ع) و مردم خود انجام می دهیم.

شیوخ عشایر نجف اشرف مردم نجف و هماهنگ کنندگان تظاهرات مسالمت آمیز را به امور زیر دعوت کردند:

1- همکاری با نیروهای امنیتی در زمینه های مختلف و اقدام فوری در خصوص امور امنیتی و عشایری برای جلوگیری از هرگونه خسارت به منافع عمومی و خصوصی.

2- روز یکشنبه آینده روز بازگشایی اداره ها و بازگشت زندگی به شهر باشد.

شیوخ عشایر تصریح کردند: ملت نماینده ای ندارد که اداره ای را ببندند و هرکس این کار را بکند، خرابکار و آشوبگر است و نیرو های امنیتی باید او را بازداشت کنند. ما آمادگی انجام وظیفه در جهت خدمت به شهر نجف هستیم.

شیوخ عشایر و بزرگان نجف اشرف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای سیستانی کجای بیانیه هست؟