جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت از حضرت معصومه سلام‌الله علیها به‌عنوان الگویی برای دختران و بانوان نام برد و گفت: بانوان باید در جهاد اقتصادی نقش‌آفرینی کنند و اصلاح الگوی مصرف، قناعت و مصرف بهینه را به فرزندان خود آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه امروز در همایش در سوگ خورشید و اجتماع بانوان فاطمی و دانشجویان دختر که به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و روز دانشجو در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بنا بر روایتی از امام رضا علیه‌السلام هر فردی که بانوی کرامت را در قم زیارت کند همانند زیارت امام رضا علیه‌السلام در طوس است و بنا بر روایت امام جواد علیه‌السلام بهشت پاداش زیارت کننده بانوی کرامت است و همچنین به نقل از امام صادق علیه‌السلام شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای تمامی شیعیان کفایت می‌کند.

وی افزود: این روایات نشان‌دهنده بزرگی و مقامات عالیه حضرت نزد خداوند است و بانوی کرامت اگرچه معصوم نبودند اما خود را به نزدیکی مقام عصمت رسانده بودند و بر اساس آیات قرآن کریم پنج گروه به بالاترین درجات می‌رسند که دو گروه مختص به انبیاء الهی و اهل‌بیت(ع) و سه گروه به عموم جامعه اختصاص دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شهدا، صالحان، علمای صالح و همچنین مطیعان خدا و رسول خدا سه گروهی هستند که می‌توانند خود را به عالی‌ترین درجات برسانند و حضرت معصومه سلام‌الله علیها تمامی این ویژگی‌ها را دارا هستند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: زن اگر اهل اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) باشد بهترین آرامش‌بخش برای همسر، فرزندان، والدین، خواهر و برادر خود خواهد بود و انسانی که در مسیر اطاعت الهی قدم بردارد خداوند به وجود، نسل، زندگی و قلم او برکت عطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، یک دختر نمونه برای پدر و یک خواهر نمونه برای برادر خود بودند ایشان می‌توانند یک الگوی بسیار مناسب برای دختران و زنان جامعه باشند.

وی افزود: دختران و زنان جامعه سه وظیفه اصلی نسبت به والدین خود دارند به همین علت باید همواره نسبت به والدین ادب و احترام را رعایت و از آن‌ها اطاعت و به آن‌ها خدمت کنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: فرزند موفق نیاز به دعای خیر والدین دارد و خواهر و برادر باید در خانه نسبت به یکدیگر عطوفت داشته باشند و از روی مهربانی با یکدیگر رفاقت کنند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: زن باید در داخل منزل با همسر خود به‌خوبی رفتار کند تا مبادا همسر دچار طلاق عاطفی شود و برای برطرف نمودن نیازهای خود به دنبال نامحرم رود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: زنان نباید به‌عنوان تبلیغ‌کننده کالای اقتصادی و بازاریاب فعالیت کنند چراکه ارزش زن بالاتر از این مسائل است.

وی یادآور شد: سه ویژگی اساسی بانوان بر اساس آیات و روایات این است که روح زن لطیف، جسم او ظریف و باطن او نجیب است به همین علت باید قدردان این نعمات الهی باشد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: تربیت فرزندان موفق و باتقوا نیازمند بانوان باحیا و عفت است به همین علت نقش تربیت مادر در تربیت فرزندان از پدر بیشتر است.

مدیر موسسه سیره شهدا خاطرنشان کرد: بانوان باید در جهاد اقتصادی نقش‌آفرینی کنند و اصلاح الگوی مصرف، قناعت و مصرف بهینه را به فرزندان خود آموزش دهند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha