جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بار دیگر بر حمایت خود از تظاهرات مسالمت آمیز این کشور تأکید و با انواع اعمال خشونت آمیز مخالفت کرد و نسبت به کشتار داخلی هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مدرسی در دیدار شیوخ عشایر کربلا گفت: شما به عنوان عشایر هر روز باید برای اصلاح میان مردم و آشتی میان خودتان تلاش کنید و امروز نیز ما و شما باید برای اصلاح میان دو طایفه اقدام  نماییم.

ایشان تصریح کرد: در عراق به خاطر بحران ها، مشکلات و جنگ های پی در پی و همچنین به خطر انتقال از طاغوتی به طاغوت دیگر، مردم پیوسته در درگیری به سر می برند و هیچ کس تحمل دیگری را ندارد.

عشایر مسئول حفظ مسالمت تظاهرات و جلوگیری از فتنه هستند

این عالم عراقی ادامه داد: شما عشایر از قرن های گذشته در اصلاح مردم نقش بسزایی داشتید و اکنون نیز باید به مسئولیت خود در حفظ مسالمت در تظاهرات و جلوگیری از فتنه عمل کنید.

آیت الله مدرسی خطاب به شیوخ عشایر بیان داشت: امروز شما شیوخ عشایر در کنار علما و مردم صالح مسئول وحدت امت و اصلاح بین آنان هستید و در این راه بر ارزش های دینی، آداب و رسوم عشایر و محبت اجتماعی تکیه کنید.

ایشان شیوخ عشایر را به پرورش روح محبت و سازندگی در جامعه دعوت و بر حمایت قلبی و عملی آنان از مرجعیت دینی تأکید کرد.

شیوخ عشایر از پیشنهاد آیت الله مدرسی برای تشکیل اینگونه جلسات استقبال کرده و گفتند: این جلسات حلقه وصلی میان مؤسسه دینی و مؤسسه عشایری در جهت همکاری برای جامعه می باشد.

شیوخ عشایر خواستار برگزاری هر چه بیشتر اینگونه جلسات شده و آمادگی خود را برای توصیه های مرجعیت دینی اعلام کردند.

شیوخ بر ضرورت بازگشایی اداره ها و مدارس تأکید کرده و کارمندان و دانشجویان را به التزام به ساعت اداری در جهت استمرار روند تحصیلی آنان دعوت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha