جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به هشتمین همایش کریمه اهل بیت(س) بندرعباس، تصریح کرد: ابعاد شخصیتی آن حضرت گسترده تر از آن است که در این پیام بگنجد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به هشتمین همایش کریمه اهل بیت(س) که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، تصریح کرد: ابعاد شخصیتی آن حضرت گسترده تر از آن است که در این پیام بگنجد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنا به نقلی، روز دهم ربیع الثانی سالروز رحلت شهادت گونه بانویی است که از جهات گوناگون ممتاز و در کلام بهترین و برترین انسان های برگزیده الهی، تعبیرات و تعریفات منحصر به فرد درباره او وارد شده است، بر اساس این تعریف ها، مقام معنوی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به حدی گسترده است که در روز رستاخیز هزاران شیعه کم بضاعت را شفاعت می نماید. از معدود امام زادگانی است که زیارت نامه رسمی دارد و کمالات معنوی او به حدی است که زائر با معرفت او را چنین خطاب می کند: السلام علیک یا بنت ولی الله، السلام علیک یا اخت ولی الله، السلام علیک یا عمة ولی الله. و خالص ترین عبادت های زهراگونه اش به همراه طهارت روحی، او را از حیث مقام معنوی در ردیف معصومین قرار داده و بگوید: السلام علیک یا فاطمه المعصومه علیها السلام، و بالاخره بزرگواری و صفات عالیه انسانیش به حدی رسیده که او را کریمه اهل بیت علیهم السلام می گویند. البته ابعاد شخصیتی آن حضرت گسترده تر از آن است که در این پیام بگنجد.

شهر مقدس قم، در سایه مرقد نورانی دختر موسی بن جعفر علیهما السلام با برخورداری از علم و دیانت و معنویت به عش آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم مشهور گشته و علوم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این شهر، به گستردگی مذهب اهل بیت کمک به سیر الی الله و هزاران عالم و فقیه دانشمند در کنار مرقد او پرورش یافته اند به گونه ای که امروز سایر بلدان شیعه، از این بلد مستفیض می گردند.

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران این همایش ارزشمند که از مصادیق تعظیم شعائر الهی به شمار می آید، از محضر پروردگار متعال مسئلت دارم که توفیق شناخت بیشتر این بانوی کرامت را به همگان عطا فرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha