جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از مردم فهیم و بادرایت کردستان درخواست داریم که قبیله گرایی و تعصبات قومی در انتخابات را کنار بگذارند و فردی را انتخاب و روانه بهارستان نمایند که از هر لحاظ دارای توانایی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به پایان موعد قانونی ثبت نام داوطلبین مجلس یازدهم، اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید کسانی در این دوره شرکت کنند که این توانایی را در خود ببیند که این کلام معظم له نشان می دهد که وظایف نمایندگی بسیار سنگین و البته تعهدآور است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امسال هم به مانند دوره های قبل شاهد ثبت نام متقاضیان بی شماری در سطح استان کردستان بودیم با این وجود انتظار داریم که مردم در انتخابات خود با علم و درایت انتخاب کنند و نمایندگی را به مجلس بفرستند که دارای روحیه انقلابی و مطالبه گر باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نماینده به عنوان موکل باید مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را حل کند، تاکید کرد: متاسفانه در دوره های اخیر به کرار دیده ایم که بسیاری از نمایندگان مجلس به محض ورود به بهارستان به جریان های سیاسی گره می خورند که این امر باعث فراموش کردن وظیفه نمایندگی آنان می شود و متضرر اصلی در این میان خود مردم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: لذا کسانی که می دانند که در دوران وکالت چهارساله خود می توانند منشا خدمات برای مردم خود باشند به این عرصه مهم و ملی ورود پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: امام راحل درباره مجلس می فرمایند که «مجلس عصاره فضائل ملت است» که این سخن امام خمینی (ره) بسیار پرمحتوا و عمیق است، لذا کسانی که به عنوان داوطلب مجلس قدم در این راه گذشته اند مسئولیت های سنگینی هم در پیشگاه ملت و هم خداوند متعال خواهند داشت.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: یکی از درخواست ها و البته خواسته های مردم این است که نمایندگان در بدو ورود به مجلس ارتباط خود را با مردم قطع نکنند زیرا متاسفانه به عینه دیده شده است که برخی از نمایندگان در همان روزهای نخستین ورود به مجلس شماره تلفن خود را تعویض می کنند و وعده و قول هایی که به مردم داده اند را کاملا به دست فراموشی می سپارند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: از آفت های دیگر انتخابات در کشور چه انتخابات مجلس، چه شورا و... دادن وعده های غیرممکن و خارج از عهده نماینده است. لذا از داوطلبین ابتدا درخواست داریم که وعده هایی به مردم نهند که باعث ایجاد حس بی اعتمادی به مجلس شود و دوم اینکه خود را درگیر و پایبند جریانات سیاسی در مجلس نکنند زیرا این آفتی خطرناک برای وکلای مردم در بهارستان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: البته از مردم فهیم و بادرایت کردستان درخواست داریم که قبیله گرایی و تعصبات قومی در انتخابات را کنار بگذارند و فردی را انتخاب و روانه بهارستان نمایند که از هر لحاظ دارای توانایی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha