جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد مرتضوی مقدم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه اطاله دادرسی و ورودی زیاد پرونده‌ها یکی از مشکلات امروز دستگاه قضایی است، گفت: قوانین متعدد و مکرر، ناسخ و منسوخ و گاها متعارض احتیاج به تنقیح دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، در نخستین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی معاونت حقوقی قوه قضائیه با حضور اندیشمندان، نخبگان و صاحب‌نظران حقوقی و قضایی کشور در دیوان عالی کشور، با بیان اینکه این هم اندیشی قضایی در جمع نخبگان قضایی، قضات فرهیخته، برجسته و با سابقه از قضات دیوان عالی کشور و دادگاه عالی انتظامی قضات انجام می‌شود، گفت: نخستین نکته مهم و مورد بحث این نشست، تنقیح قوانین و مقررات است. قوانین متعدد و مکرر، ناسخ و منسوخ و گاها متعارض احتیاج به تنقیح قوانین دارد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه اطاله دادرسی را یکی از مشکلات مهم در دیوان عالی کشور و دوایر قضایی دانست و گفت: باید برای رفع مشکل اطاله دادرسی راه حلی پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: دیوان عالی کشور باید پرونده‌های مهم را مورد بررسی قرار دهد.

این مقام عالی قضایی با اشاره به اینکه دسترسی مردم به پرونده‌ها در اسرع وقت باید انجام شود، تاکید کرد: مردم نباید برای اطلاع از پرونده‌ها به مراجع قضایی مراجعه کنند بلکه باید بسترهای فراهم شود تا بتوانند از آخرین جزئیات و اطلاعات پرونده‌ها با خبر باشد و به پرونده‌های قضایی شان دسترسی داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور اقدامات جدیدی که در معاونت حقوقی قوه قضاییه صورت گرفته است را امیدوار کننده خواند و درباره فعالیت‌های جدید دیوان عالی کشور گفت: سایت دیوان عالی کشور به روز می‌شود تا دسترسی مردم به سادگی و سهولت انجام شود. در این میان باید برای بالا بردن اطلاعات حقوقی مردم تمهیداتی اندیشیده شود و آرای وحدت رویه به روز، دقیق و سریع به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha