پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افزایش تعداد دختران شمشیرباز محجبه در آمریکا

حوزه/ ابتهاج محمد، دختر شمشیرباز آمریکایی که برای نخستین بار در مسابقات المپیک ریو با حجاب حاضر شد، و موفق به دریافت مدال برنز گردید، هم اکنون به الگویی برای دیگر دختران مسلمان تبدیل شده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nydailynews، موفقیت ابتهاج محمد، شمشیرباز محجبه و مسلمان آمریکایی الهام بخش نسل جدیدی از شمشیربازهای محجبه  دیگر در کشورهای غربی شده است که به این رشته علاقه نشان می دهند

سیفاخان، شمشیربازی نوجوان ، یکی از چندین ورزشکار زن جوان است که در تعطیلات آخر هفته با بنیاد پیتر وست بوک در باشگاه فنسنس در چلسی تمرین می کند.

علاقه این نوجوان 17 ساله مسلمان به ورزش شمشیربازی زمانی آغاز شد که ابتهاج محمد در مسابقات 2016 ریو موفق به دریافت مدال برز شد.

وی توضیح داد که به چه علت در سال 2017 به این برنامه پیوسته و گفت: عالی بود! یک نفر که مثل من بود در تلویزیون می دیدم!

سیفا افزود: من قبلا چنین چیزی ندیده بودم. اینکه او نماینده همه ماست بسیار مهم است و احساس می کنم اگر کسی را ببینم که کاری را انجام می دهد و موفق می شود برای من دست یافتنی تر است... انگیزه بیشتری در من ایجاد شد و او الگوی موفقیت برای ما محسوب می شود.

گفتنی است موفقیت ابتهاج نه تنها جوانان مسلمان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه دونالد آنتونی یکی از اعضای هیات مدیره بنیاد شمشیرزنی ایالات متحده نیز اعلام کرده قصد دارد قوانین شمشیربازی در این کشور را بازبینی کند.

این مقام آمریکایی- آفریقایی تبار گفت: من نمی گویم که او ورزش شمشیربازی را تغییر داده اما تاثیر عمده بر روی آن گذاشته است.

 سارا الیاس یک شمشیرباز 15 ساله از وست بروک می گوید: بی شک موفقیت محمد، جمعیت شناسی در ورزش شمشیربازی را تغییر خواهد داد.

 سارا که یکی از 5 عضو خانواده آموزشی شمشیرزنی در باشگاه می باشد می گوید: بیشتر کارآموزان که به باشگاه می آیند می خواهند حجاب داشته باشند. به نظرم فوق العاده است و این نمادی برای دختران مسلمانی می شود که می خواهند وارد فعالیت های ورزشی شوند اما فکر می کنند به خاطر طرز پوششی که دارند نمی توانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha