پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسقف حنا

حوزه/ اسقف عطاءالله حنا نسبت به اهانت به سید حسن نصرالله در یکی از کلیساهای ارتدوکس لبنان واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه اشقف عطاءالله حنا رئیس اسقف های سبسطی کلیسای روم ارتدوکس در سخنانی با اهانت به سید حسن نصرالله و حزب الله مخالفت کرد. این اظهارات در واکنش به اهانت کشیش الیاس عودة در کلیسای ارتدوکس به سید حسن نصرالله و حزب الله صورت گرفت.

اسقف حنا گفت: خواهران و برادران! سخنان غیر مقبول و ناپسند در کلیسای ارتدکس بیروت را شنیدیم، اما باید دانست که کلیسا محل تحریک مردم و بی احترامی به دیگران نیست، بلکه کلیسا محل محبت و تقویت ارزش های اخلاقی و انسانیت و میهن دوستی است.

آنچه که امروز شنیدیم مورد تایید ما مسیحیان و اعضای کلیسای ارتدوکس نیست. من نمی خواهم به کسی بی احترامی کنم و مردم را علیه کسی تحریک کنم، زیرا این راه و روش ما در برخورد با مسائل کلیسا نیست و فقط خواستم انتقاد شدید خود را از مطالبی که امروز شنیدم اعلام کنم و امیدوارم دیگر چنین سخنانی به گوش ما نرسد و پس از این از منبر کلیسا برای بیان مواضع سیاسی ناپسند استفاده نشود، زیرا این روش مورد قبول اعضای کلیسا و جامعه لبنان نیست.

وی در ادامه خطاب به سید حسن نصرالله ضمن عذرخواهی از او گفت: ما از شنیدن این مطالب شگفت زده و متعجب شدیم و آرزو می‌کنیم چنین سخنانی تکرار نشود.

اسقف حنا ادامه داد: لبنان کشور محبت است پس آن را به کشور تعصب تبدیل نکنید و بدانید که زیبایی لبنان به همین تنوع زیبای طوایف و ادیان و احزاب و جریان های مختلف است که در کنار هم در لبنان زندگی می کنند.

رئیس کلیسای ارتدوکس خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله و حزب الله نقش مؤثری در دفاع از مسیحیان سوریه و اکثر نقاط مشرق زمین داشته اند و ما با هرگونه بی احترامی به ایشان و حزب الله مخالفیم و بر این باوریم کلیسا محل مناسبی برای بیان چنین مطالبی نبوده و نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha