پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به‌صورت میدانی برای مقابله با دشمن برنامه‌ریزی کرد، گفت: هدف دشمن حمله و تصرف سنگر ارزش‌ها و سرمایه‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است؛ به‌گونه‌ای که مردم نسبت به اقامه و گسترش معروف‌ها و منع و جلوگیری از منکرها بی‌تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب و اساتید مدرسه علمیه محمودیه فاروج، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان برای تبیین و اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بیانیه گام دوم باید به آن پرداخت موضوع مرزبندی با دشمن و عقب‌نشینی نکردن و دفاع از ارزش‌های ملی و انقلابی است که باید طلاب و روحانیان اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: لازمه این امر شناخت دقیق از اهداف پیدا و پنهان دشمن در عرصه‌های گوناگون است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: اگر دشمن از جنگ نظامی مأیوس شده و به جنگ اقتصادی و حتی جنگ زیستی و بیولوژیک روی آورده، باید دقت کرد هدف دشمن فراتر از این‌هاست.

وی با بیان اینکه قرآن پیش‌بینی و نقشه دشمن را در سوره بقره برملا کرده است، افزود: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره می‌فرماید: «وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْک الْیهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: حق‌تعالی در این آیه خطاب به رسول گرامی اسلام می‌فرماید: هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا به‌طور کامل تسلیم خواسته‌های آن‌ها شوی و از آیین تحریف یافته آنان پیروی کنی.

وی اظهار کرد: بر این اساس دشمن به دنبال حمله به روح اسلام و ایمان متعالی مسلمانان است و لذا کاری می‌کند که همان جوان مسلمان که پیامبر درباره او می‌فرماید بزرگان حرف مرا قبول نکردند و جوانان مرا پذیرفتند، علیه پیامبر سخن می‌گوید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: یعنی این چنین ظرفیتی در معارف اسلام هست که انسان را در معیت پیامبر به اوج کمال برساند ولی می‌بینیم در نقشه دشمن و اغتشاشات اخیر عده کمی از جوانان مسلمان که تحت تأثیر این نفوذ قرار گرفته‌اند فریب خورده و مسجد و قرآن که معجزه پیامبر است را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌صورت میدانی برای مقابله با دشمن برنامه‌ریزی کرد، گفت: هدف دشمن حمله و تصرف سنگر ارزش‌ها و سرمایه‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است؛ به‌گونه‌ای که مردم نسبت به اقامه و گسترش معروف‌ها و منع و جلوگیری از منکرها بی‌تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: هدف دشمن این است که جوانی که بر مبنای «الا بذکر الله تطمئن القلوب» و استفاده از مواهب طبیعی پروردگار در یک زندگی سالم و همراه با قناعت آرام است با انواع و اقسام تفریح‌های غیرمنطقی و موسیقی‌های خارج از عرف غربی همچون راک و هوی‌متال و با پوشش‌های عجیب، از اوضاع فعلی خود احساس نارضایتی کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان چند حدیث از پیامبر اسلام در بیان ظرفیت‌های وجودی جوانان در عرصه توسعه گفتمان اسلام و انقلاب، به حضور پررنگ و نقش‌آفرینی جوانان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی ازجمله نمایشگاه‌های گوناگون علمی و پژوهشی، همایش جهانی اربعین و نیز در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: باید به دنبال خلق عرصه‌های جدید جهت اجرایی کردن گفتمان انقلاب و سبک زندگی اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha