چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سرهنگ چمن

حوزه/ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به تأثیر حضور روحانیت در گروه‌های جهادی، گفت: همان‌طور که روحانیت در همهٔ عرصه‌ها و حوزه‌های پیشرفت انقلاب اسلامی الگو و پیشرو بوده است، حضور و شرکت روحانیت در گروه های جهادی هم تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سرهنگ ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب جهادگر حوزه علمیه استان، با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به جوانان، اظهار کرد: معظم له همواره بر حضور جوانان از جمله طلاب در گروه‌های جهادی تأکید دارند.

وی اضافه کرد: در این مقطع زمانی که دشمنان جنگ ترکیبی و هوشمندانه علیه نظام شروع کرده‌اند رهبری جوانان را به کار در اردوهای جهادی توصیه می‌کنند الحق والانصاف هم لبیک جوانان به این ندای رهبری بسیار دیدنی و شنیدنی است.

سرهنگ چمن افزود: حضور و شرکت در گروهای جهادی حرکت تربیتی بسیار ارزشمندی است که در قالب آن اقشار مختلف جامعه اسلامی فرصت تابستانه و تعطیلات خود را با ایثار و گذشت و فداکاری در خدمت دیگران قرار می‌دهند که این امر بسیار ارزشمند است.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رویکرد بسیج در گذشته و مقطع ابتدایی انقلاب اسلامی رویکرد دفاعی بود؛ اما امروزه رویکرد ترکیبی با مشی اجتماعی دارد و بهترین ظرفیتی که می‌تواند رویکرد اجتماعی بسیج را محقق کند گروه‌های جهادی است.

سرهنگ چمن افزود: پیش از آنکه رهبری رویکرد اجتماعی را برای بسیج ابلاغ کنند طبق آمار سال ۹۶ حدود ۴۶ گروه فعال در عرصه‌های مختلف جهادی در استان داشتیم اما الآن ۶۵۰ گروه جهادی از اقشار مختلف جامعه داریم که این تعداد برای ما افتخار است.

این مسئول اضافه کرد: اکنون اقشار مختلفی از آحاد مردم حضور پیدا کرده‌اند تا به حرکت گروه‌های جهادی کمک کرده و در این زمینه سهمی نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر حضور روحانیت در گروه‌های جهادی گفت: همان‌طور که روحانیت در همهٔ عرصه‌ها و حوزه‌های پیشرفت انقلاب اسلامی الگو و پیشرو بوده است، حضور و شرکت روحانیت در گروه‌های جهادی هم تأثیر بسزایی دارد.

سرهنگ چمن تصریح کرد: وقتی جوانان اقشار مختلف می‌بینند در یک حرکت انقلابی یک روحانی پیش رو و پیش‌قراول است بیشتر همت می‌کنند.

وی گفت: امروزه حضور یک روحانی در کنار گروه‌های جهادی الزامی است تا کار تربیتی انجام دهند؛ ازاین‌رو لازم است روحانیان در کنار گروه‌های جهادی مختلف حضور یافته و در مباحث دینی و تربیتی یار و مددکار آن‌ها باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha