جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی گفت: از اطلاع رسانی کارها و مشارکت‌های مردمی و هزینه کردها در عتبات عالیات نباید غافل شد. ااطلاع رسانی موجب می‌شود سیل کمک‌های مردمی سرازیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در دیدار  مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌ها، اظهار داشت: از اطلاع رسانی کارها، مشارکت‌های مردمی و هزینه کردها در عتبات عالیات نباید غافل شد و اگر مردم از فعالیت‌های انجام شده اطلاع یابند مطمئنا سیل کمک‌های مردمی بیشتر خواهد شد .

وی افزود: با توجه به ارادت و محبت مردم آذربایجان‌غربی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، این مهم ایجاب می‌کند تا از ظرفیت‌های این استان در جهت بازسازی عتبات عالیات بیش از گذشته استفاده شود.

امام جمعه ارومیه همچنین بر احصاء نقاط ضعف و قوت مواکب حسینی و برنامه ریزی مناسب برای حضور این مواکب در ایام اربعین حسینی برای خدمات رسانی بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: با شرایط فعلی کشور عراق و لزوم کمک به مردم آن کشور باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سال آینده اتخاذ شود تا شیوه خدمات رسانی به نحو مطلوب همراه با رویکرد فرهنگی و بیات معارف دینی اصیل تشیع انجام پذیرد.

رئیس هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی بیان داشت: وجود مکانی در شهرهای نجف و کربلا برای استقرار دائمی و ایجاد امکانات رفاهی برای زائران استان ضروری به نظر می رسد، فلذا لازم است مسئولین ترتیبی اتخاذ کنند تا با مکان یابی مناسب برای تأمین زمین و جذب اعتبارات برای تجهیز و احداث چنین مجموعه‌ای در این شهرها فراهم شود و در این راستا ما نیز آماده حضور و رایزنی در تمامی مراحل هستیم.

سید حسن حسینی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز در این دیدار گفت: آذربایجان غربی در سال ۹۸ حدود یک میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات تعهد کرده بود که از این مقدار ۹۵ درصد محقق شده و این استان رتبه پنج کشوری را در این زمینه از آن خود کرده است.

وی افزود: مردم آذربایجان غربی در طول سه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک‌کرده اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک های مردمی برای تجهیز مواکب حسینی در طول سال های اخیر جذب شده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha