پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چهارمین همایش تجلیل از حافظان مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد اصفهان

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه امروز دشمنان روی واژه ها و کلمات قرآن کار می کنند، گفت: وظیفه طلبهِ حافظ قرآن به مراتب سنگین تر از دیگر طلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، عصر امروز در چهارمین همایش حافظان قرآن کریم مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین طلاب حافط قرآن کریم اظهار کرد: امروز ثمره و برکات یک دهه فعالیت مجدانه مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد را شاهدیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در ادامه با قرائت آیات اولیه سوره مبارکه بقره، بیان کرد:  خداوند اشاره ای به کتاب قرآن کریم می کند و می فرماید، جای هیچ شکی در این قرآن نیست، چرا که اصلا در اینجا شکی نیست، چون شک در زمانی ایجاد می شود که حق و باطل در هم آمیخته باشد، ولی قرآن همگی حق است.

وی با اشاره به این که ما مسلمانان متاسفانه قدر و منزلت قرآن کریم را نمی دانیم تصریح کرد: قرآن، بزرگترین سرمایه برای یک انسان متدین و خدامحور است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: امروز اغلب کتاب های آسمانی چون انجیل و تورات دستخوش تحریف شده و کلام مستقیم پیامبران الهی نیستند، ما اعتقاد داریم تمام الفاظ و آیات قرآن کریم مستقیما از سوی خداوند نازل شده و رسول الله(ص) هیچ دخل وتصرفی در آن نداشته است.
 

حضور حافظ قرآن در جامعه، مهمترین تشویق کننده مردم برای استمرار راه است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: تفکری که برخی بیان می کنند قرآن کریم برداشت رسول الله از آنچه که به قلبش الهام شده است ادعایی کاملا غلط است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم طلاب و حافظان قرآنآن است که اهمیت این سرمایه معنوی و بزرگ را برای جامعه تبیین کنند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: قرآن کریم منبع اصلی گزاره های دینی قرآن است، لذا در امر تفهیم و طبقه بندی مفاهیم دینی حفظ قرآن برای یک طلبه حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: در حوزه معناشناسی نیازمند کار جدی هستیم، چرا که بسیاری از انحرافات و خطاهایی که در جامعه شکل گرفته متاثر از این امر است که یک فرد غیر دینی کار معناشناسی کرده، ولذا می طلبد طلاب حافط قرآن در این زمینه کار کنند.

دشمنان روی واژگان قرآن کاری جدی می کنند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه امروز دشمنان روی واژه ها و کلمات قرآن کار می کنند، گفت: وظیفه طلبهِ حافظ قرآن به مراتب سنگین تر از دیگر طلاب است.

وی در ادامه خطاب به والدین طلاب حاضر در جلسه اظهار داشت: در درجه اول افتخار سربازی امام زمان(عج) فرزندان شما بزرگترین نعمت و بهترین باقیات صالحات است و در درجه دوم والدین باید به خود ببالند که فرزاندانشان با حفظ قرآن مزین به سربازی قرآن شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha