سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی، توسعه فضای قرآنی در سطح مدارس علمیه را رویکرد مهم معاونت تهذیب حوزه های علمیه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه، گفت: این مسابقات همزمان با سراسر کشور اواخر آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی، یکی از برنامه های مهم ترویج و نشر فرهنگ قرآن در جامعه را برگزاری مسابقات قرآنی دانست و افزود: به طور حتم برگزاری این مسابقات بستری را برای انس بیشتر طلاب با کلام الهی فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یکی از مهم ترین راه های معنوی کردن فضای حوزه، ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه است، بیان داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مدارس علمیه موجب بسط فضای معنوی در این مراکز دینی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انس طلاب با مفاهیم روح بخش کلام الهی موجب رشد علمی و اخلاقی آنها خواهد شد، تصریح کرد: طلاب در هر سطح علمی که قرار دارند باید با مفاهیم قرآنی مأنوس باشند.

وی با بیان این که توسعه فضای قرآنی در سطح مدارس علمیه یک رویکرد مهم در معاونت تهذیب حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: در همین راستا اجرای برنامه های قرآنی به ویژه مسابقات قرآن و حدیث با هدف تقویت فرهنگ قرآنی در سطح مدارس علمیه دنبال می شود.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حدیث، رویکرد مهم معاونت تهذیب حوزه های علمیه است، بیان داشت: برگزاری این مسابقات فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای قرآنی در میان طلاب علاقه من است.

وی با تأکید بر این که ارتقاء سطوح قرآنی و حدیثی طلاب امری ضروری است که با برگزاری مسابقات قرآنی محقق خواهد شد، افزود: در حال حاضر بسترهای لازم برای برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در استان فراهم است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به شیوه برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار خواهد شد که مرحله نخست در رشته های شفاهی و کتبی خواهد بود.

وی با اشاره به این که در مرحله شفاهی داوطلبان باید در رشته های حفظ قرآن، قرائت، خطابه و دعا خوانی با هم رقابت بپردازند، بیان داشت: مرحله کتبی این بخش نیز در رشته های معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و تفسیر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha