سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پدر و پسر سیک، برای مسلمانان در پنجاب هند مسجد می سازند

حوزه/ درحالی که روستایی در پنجاب هندوستان با اقلیت مسلمان نشین، هیچ مسجدی ندارد، یک پدر و پسر سیک در نیویورک تصمیم دارند با جمع آوری کمک های مالی، زمینی را برای ساخت مسجد خریداری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از neweurope، یک پدر و پسر سیک اهل شهر نیویورک آمریکا در حال جمع آوری کمک های مالی به منظور خرید زمینی  هستند تا برای اقلیت مسلمان در روستایشان در ایالت پنجاب هندوستان مسجد بسازند.

این دو شهروند نیویورکی اهل دهکده ای در هندوستان هستند که اکثریت جمعیت آن را سیک ها تشکیل می دهند و در آنجا نزدیک به 200-300 خانواده مسلمان زنگی می کنند. آنها زمانی که دریافتند مسلمانان مسجدی برای خودشان ندارند و مجبورند به صورت شیفتی در یک مغازه نماز جماعت اقامه کنند، چنین تصمیمی را گرفتند.

حساب خیریه توسط این دو شهروند سیک با اسامی دارشان سینگ و جاگپریت سینگ در سایت «گوفاند می» در 15 نوامبر راه اندازی شده و تا کنون بیش از 1600 دلار از 10 هزار دلار لازم به منظور خریداری زمین جمع آوری شده است.

پسر در این باره گفت: به نظرم اکنون زمان مناسبی آمد تا الگویی باشیم از اینکه چگونه جوامع می توانند به هدف انجام یک کار خوب و تاثیرگذار با هم ارتباط برقرار کنند به ویژه در رابطه با موضوعات مهمی چون هویت، مذهب، زیارت و داشتن  مکانی برای عبادت.

یک مسلمان پاکستانی مستقر در نیویورک که به این کمپین کمک کرده است ، توضیح داد:  این پروژه میراث همبستگی معنوی است و مختص به این منطقه نیست ، بلکه میراثی است که در بسیاری از موارد در تاریخ مدرن از بین رفته است.

گفتنی است منطقه پنجاب هندوستان یکی از مراکز تنش میان ادیانی در شبه قاره هندوستان می باشدکه این امر روند بزرگ مهاجرت را ایجاد کرده است.

با افزایش خشونت علیه مسلمانان در هند ، حدود 15 میلیون نفر خانه های خود را ترک کرده و 2 میلیون نفر کشته شدند. خانواده های مسلمان برای فرار از درگیری ، اسکان در پنجاب را آغاز کرده اند.

اخیراً توافق تاریخی توسط هند و همسایه آن ، پاکستان انجام شد تا راهرو متصل به دره بابا ناناک در پنجاب هند با کارتارپور گوردوارا در استان پنجاب پاکستان فراهم شود و به زائران سیکی از هند اجازه دهد تا از محل درگذشت  که بنیانگذار سیکیسم در بابا گورو ناناک است ، بازدید کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha