شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاسیه مدیران و معاونین حوزه های علمیه تهران

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه دشمن از هر فرصتی برای تخریب حوزه، علما و روحانیون بهره می برد، گفت: بخش اعظمی از تبلیغات رسانه های دشمنان علیه روحانیت است و با این کار به دنبال ایجاد جدایی و انشقاق بین جامعه و حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام وحید رمضانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه بسیاری از سئولات و شبهات دینی در همین حوزه ها پاسخ داده می شوند، اظهار داشت: حوزه های علمیه نقش مهمی در اشاعه دین، رفع شبهان دینی و عقیدتی را بر عهده دارند.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین باید گفت که وجود مراکز دینی مانند حوزه ها و مدارس علمیه در کشور امری اجتناب ناپذیر بوده است.

حجت الاسلام رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون به مانند سایر افراد جامعه سهم مهمی در اداره کشور داشته و دارند، بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد به صورت سهوا یا تعمدا اینگونه تبلیغ و شایعه سازی می کنند که طلبه و روحانی جزو قشر بی درد و مرفه جامعه هستند ولی این تنها شایعه ای ناپسند درباره قشر دینی جامعه اسلامی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از هر فرصتی برای تخریب حوزه، علما و روحانیون بهره می برد، گفت: بخش اعظمی از تبلیغات رسانه های دشمنان علیه روحانیت است و با این کار به دنبال ایجاد جدایی و انشقاق بین جامعه و حوزه های علمیه هستند زیرا به خوبی می دانند که ارتباط مردم و روحانیت راه های نفوذ دشمنان را سد می کند و در این 40 سال این امر به خوبی خود را نشان داده است.

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: لذا باید اساتید و معاونین حوزوی در تربیت و تهذیب طلاب بسیار تلاش کنند و نیروهایی انقلابی و تحولگرا تحویل جامعه اسلامی بدهند.

این استاد حوزوی بیان کرد: نباید اجازه دهیم که طلاب ما در بحث اطلاعات دینی و حتی سایر علوم ناکارآمد باشند، زیرا نگاه جامعه به قشر روحانی و طلبه، نگاهی تیزبینامه و مطالبه گر است.

حجت الاسلام رمضانی گفت: روحانیون قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در یک مسیر حرکت کرده است و هدف نهایی و غایی آنها اعتلای اسلام و توسعه و نهادینه سازی اصول ناب دین اسلام در جامعه است و برای رسیدن به این هدف والا و الهی هزینه های زیادی در طول این سالها پرداخت کرده اند.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد روند رو به رشد طلاب در کشور در زمینه های علمی و دینی هستیم و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha