جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه امام محمد باقر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد به تبیین ملاک ها و شرائط تربیت طلبه طراز انقلاب و حوزه علمیّه پویا پرداخت و در زمینه رشد تحصیلی و تربیتی شاگردان مکتب امام صادق(ع) نکات مهمی را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مشهد، نشست هم افزایی و هم اندیشی اولیاء طلاب پایه های پیش نیاز با مسئولین مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در راستای همفکری در برنامه ریزی و برگزاری هر چه بهتر امور تحصیلی وتربیتی طلاب مبتدی وجوان از یکسو و تربیت طلبه پویا، باانگیزه وانقلابی از سوی دیگر برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام خانعلی ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) به تبیین ملاک ها و شرائط تربیت طلبه طراز انقلاب و حوزه علمیّه پویا پرداخت و در زمینه رشد تحصیلی و تربیتی شاگردان مکتب امام صادق(ع) و ضرورت تعالی آنان در طول مقاطع تحصیلی نکات مهمی را بیان کرد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» ابراز کرد: قدرت استحکام درونی مردم، دین بوده و با تکیه بر الگوهای فراوان موجود به دنبال تاسی به قرآن، روایات و نظر دانشمندان این موضوع اثبات می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد که بر این اساس می فرمایند ای جابر! کسی که از خانه اش خارج شود تا یک باب از علم دین را فراگیرد، خداوند متعال برای هر قدم او پاداش شهیدی از شهدای بدر و ثواب ختم قرآن را برای او مقدر می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دین مبین اسلام نیازمند دین شناس بوده که این دین شناسان، باید در حوزه های علمیه تربیت شوند، خاطر نشان کرد: حوزه مرکز عالی تربیت اسلام شناسان است.

وی در ادامه نسبت به ضرورت طلبگی و شان، جایگاه و منزلت آن در جامعه امروز تذکراتی را ارائه داد و با تاکید بر آیات قرآن، روایات معصومین و کلام و سخن بزرگان دین از جمله بنیانگذار کبیر انقلاب(قدس سره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) در باب این مساله، به اهمیت این موضوع پرداخت.

مدیر مدرسه امام محمد باقر(ع) در پایان ضمن تذکر به خانواده طلاب نسبت به توجهات بیش تر به آنان در طول دوران طلبگی عنوان کرد: همانطور که جایگاه طلبگی ارزش والایی دارد، آفات مهمی نیز طلبه را تهدید می کند و لذا به همین سبب خانواده باید مامن اصلی طلاب بوده و ارتباط عاطفی والدین با آنان نیز تقویت شود.

همچنین در ادامه برنامه حجج اسلام صالحی و غلامی، مسئولین آموزش و فرهنگی این مدرسه نکاتی را پیرامون مجموعه برنامه های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و مهارتی طلاب محصل بیان کردند.

شایان ذکر است؛ در پایان نشست والدین طلاب ضمن حضور و قرائت فاتحه بر مزار شهید گمنام مدفون در مدرسه، از حجره ها و امکانات مدرسه بازدید نموده و از نزدیک با فضای آموزشی و تحصیلی آنان آشنا شدند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha