پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه-حجت الاسلام رستم نژاد

حوزه/ کسی که لباس روحانیت را می پوشد، بداند در این مسیر همه چیز است. فحش، توهین و ناسزا. خراب کاری و گرانی را دیگران در جامعه به وجود می آورند، اما طلبه شهریه بگیر که دستش به هیچ چیزی بند نیست، باید فحش و توهینش را بشنود. این خلصت پوشیدن لباس است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، شب گذشته در پنجمین همایش سلسله پیش نشست همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم که با موضوع «راه کارهای قرآنی ایجاد و ارتقای روحیه مقاومت در جوامع دینی» در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار شد، گفت: جوامع دینی همیشه نیاز به روحیه بخشی دارد و اساسا دین بدون مقاومت معنا ندارد و این مسئله را قرآن تأکید هم دارد، دلیل این مسئله به خاطر تنوع دشمنان در صدر اسلام برای اسلام و پیامبر(ص) است.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: انسان با نگاه به آیات به این نتیجه می رسد،هر چه زمان می گذرد و اسلام قوی تر می شود، دشمن هم قوی می شود، بنابراین باید آماده هر نوع مقابله با ترفندهای مختلف دشمن داخلی و خارجی بود.

وی با اشاره به راهکارهای قرآنی ایجاد و ارتقای روحیه مقاومت اظهار داشت: از جمله این راهکارها بیان منافع استقامت و صبر در برابر دشمنان، تبیین نقشه های دشمنان، تحریک احساسات و الگوهای مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: قرآن به مسلمانان سفارش می کند، مواظب توطئه و نقشه های دشمنان باشید، این گروه ممکن است  به هر شکلی در مقابل اسلام و دین شما قد علم کند، حتی امکان دارد این دشمنی از طریق ساخت مسجدی مانند ضرار ایجاد شود، در هر حال باید مواظب برنامه های دشمنباشیم  و برای مقابله آن آماده بود.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به این که راه روحانیت، راه انبیای الهی است، بیان داشت: کسی که لباس روحانیت را می پوشد، بداند در این مسیر همه چیز است. فحش، توهین و ناسزا. خراب کاری. گرانی را دیگران در جامعه به وجود می آورند، اما طلبه شهریه بگیر که دستش به هیچ چیزی بند نیست، باید فحش و توهینش را بشنود. این خلصت پوشیدن لباس است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 85 IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    خصلت