جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سومین نمایشگاه سالانه «مسلمانانان سرتاسر جهان» در ناپرویل برگزار می شود

حوزه/ نزدیک به ۶ دانش آموز مسلمان از آکادمی اسلامی الفلاح قصد دارند آثارشان را در سومین نمایشگاه سالانه «مسلمانان سرتاسر جهان» در مرکز اسلامی ناپرویل به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailyherald، دانش آموزان مدرسه ای اسلامی در شهر ناپرویل واقع در ایالت ایلینوی آمریکا، قصد دارند سومین نمایشگاه سالانه ای با عنوان «مسلمانان سراسر جهان» را روز شنبه در ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع ناپرویل برگزار کنند.

آکادمی الفلاح، مدرسه آخر هفته اسلامی نمایشگاهی از طرز زندگی، غذاهای سنتی، طرز عبادت و دیگرفعالیت های مسلمانان سرتاسر جهان را در نمایشگاه مرکز اسلامی ناپرویل برپا خواهد کرد.

 کاشف فخرالدین ، ​​مدیر مدرسه گفت: تقریباً ۶۰ دانش آموز از آکادمی الفلاح، قصد دارند آثارشان، غذاهایی را که درست کردند یا هنرهای دستی شان را در رابطه با مسلمانان از ۲۸ کشور مختلف جهان به نمایش بگذارند.

فخرالدین گفت: مهم است که به فرزندان ما فرصت داده شود تا در مورد فرهنگ ها ، غذاها ، سنت های افراد مختلفی که خدا در جهان ما ایجاد کرده است بیاموزند. غذا مردم را گرد هم می آورد ، بنابراین ما مشتاقانه منتظر یک روز سرگرم کننده با تنقلات و آموختن درباره فرهنگ های جدید هستیم.

فخرالدین گفت: آگاهی از فرهنگ ها و ارائه یافته ها مختلف درسی را به دانش آموزان آگادمی می آموزد. درسی که به آن ها یاد می دهد هیچ گروهی برتر از گروه دیگر نیست مگر به عمل خیر و تقوا

وی افزود: از طریق آموزش و بزرگداشت تنوع فرهنگی ، می توانیم به عنوان یک جامعه تقویت و متحد شویم ، و در نتیجه بیشتر و بهتر پیرو خداوند باشیم.

به گفته فخرالدین، ایالات متحده در فهرست کشورهایی است که فرهنگ آن قرار است به نمایش گذاشته شود.  کشورهای دیگر شامل افغانستان ، بنگلادش ، چین ، مصر ، فرانسه ، آلمان ، هند ، اندونزی ، عراق ، ژاپن ، اردن ، مالزی ، مکزیک ، مراکش ، پاکستان ، فلسطین ، روسیه ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، سریلانکا ، سودان ، سوریه ، ترکیه ، امارات متحده عربی ، انگلستان ، ازبکستان و یمن خواهند بود.

این رویداد شامل فعالیت هایی برای کودکان و غرفه نیازهای ویژه خواهد بود. برنامه جوانان مرکز اسلامی برای دانش آموزان کلاس هشتم تا دهم غرفه ای درباره آگاهی جهانی مسلمانان به نمایش می گذارد و گروه های اجتماعیی از جمله سازمان مسلمانان آمریکایی برای فلسطین ، موسسه «بدست  آوردن صلح»  و و سازمان «ساند ویژن» نیز حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha