سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
گزارش تصویری دوره آموزشی دوره روزه طرح هجرت حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ معاون امور فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان گفت: هم اکنون ۸۴ مبلغ طرح هجرت در روستاهای این استان، مشغول تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد ولی پور، در دیدار مبلغان طرح هجرت شهرستان خرم آباد با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه این تعداد مبلغ با استقرار دائم خود در جوار مساجد، خانه های عالم و منازل مسکونی روستاها به تبلیغ مشغول هستند، افزود: مبلغان طرح هجرت سفیران هدایت دینی و فرهنگی برای روستاییان هستند و با استقرار دائم و همچنین تبلیغ در برخی ماه ها از جمله رمضان،محرم و صفر علاوه بر اجرای برنامه های دینی و مناسبتی مشاوره های گوناگون را به خواهران و برادران روستاها ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه مبلغان هجرت علاوه بر اقامه نماز، آموزش قرآن و احادیث در اشاعه اصول کاربردی و اجتماعی در جامعه نیز به مردم آموزش های لازم را ارائه می دهند، خاطر نشان کرد: برگزاری گفتمان های دینی و انقلابی با موضوعات عفاف و حجاب، بیانیه گام دوم انقلاب، ازدواج سالم و آگاهانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه ها و سرفصل های تبلیغی مبلغان طرح هجرت است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت در کنار معلمان و مربیان پرورشی در روستاها به تعمیق فرهنگ دینی در بین دانش آموزان نیز کمک می کنند، یادآور شد: مبلغان هجرت با حضور در مدارس نیز به اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه های قرآنی و ارائه مشاوره های گوناگون به دانش آموزان نیز کمک خواهند کرد .

حجت الاسلام ولی پور با بیان اینکه فعالیت تبلیغی و جهادی مبلغان هجرت همانند جهاد در راه خدا است، گفت: امروز فعالیت مبلغان طرح هجرت همانند جهاد در راه خدا است چرا که مبلغان سخت کوش با اخلاص و سعه صدر مردم را از معارف ناب اسلامی و قرآنی سیراب می کنند.

وی در پایان گفت: امید می رود با فراهم نمودن شرایط لازم برای استقرار مبلغان همه روستاها و مناطق محروم هم از حضور تبلیغی روحانیون و مبلغان بهره مند شوند تا شاهد گسترش فرهنگی اخلاقی قرآنی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha