پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سهرابی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران

حوزه/ حجت الاسلام سهرابی گفت: طلاب و روحانیون باید در متن مسائل اجتماعی روز قرار داشته باشند و با بررسی دقیق و تخصصی مسائل نسخه درمانی مناسبی را برای آن تجویز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، مدیر کل تبلیغات  اسلامی استان تهران، در مراسم تحلیل و بررسی مستند ایکسونامی که در سالن همایش های این سازمان با حضور طلاب و مبلغین دینی، کارشناسان حوزه خانواده و مسائل ازدواج برگزار شد، اظهار داشت: احساس بنده این است که در حال حاضر کارشناسان و مبلغین دینی متخصص در حوزه خانواده و مسائل ازدواج به صورت جدی که بتواند به صورت یکپارچه به این مسئله بپردازد نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر معادلات صحنه را ما نمی توانیم خوب تحلیل کنیم و در خیلی از مواقع جای مسائل فرعی را با مسائل اصلی اشتباه می گیریم و ورود های ما بیشتر شعاری و احساسی است تا اینکه تخصصی باشد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان نقش روحانیت در مسائل اجتماعی تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در متن مسائل اجتماعی روز قرار داشته باشند و با بررسی دقیق مسائل نسخه درمانی مناسبی را برای آن تجویز کنند و این فکر که در گوشه ای از اجتماع و جامعه مشغول فعالیتی فرهنگی و یا تبلیغی انجام شود هرگز پذیرفته نخواهد بود.

وی ادامه داد: باید ورود تخصصی به مسائل داشت. طلاب و روحانیون و بخصوص طلاب تهرانی باید ورود تخصصی داشته باشند و با مسائل حرفه ای برخورد کنند. باید به گفتگو ها و حرف هایی که در جامعه مطرح است دسترسی داشته باشیم تا دغدغه حل آن در ما ایجاد شود و بعد دنبال حل آن باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: برای ورود تخصصی به مشکلات و مسائل پیش روی جامعه باید برنامه داشت و اینکه هر کدام از طلاب و روحانیون یک گوشه ای از شهر تهران برای خودمان کاری انجام دهیم، به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید.

وی با بیان رهنمودی از مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر  معظم انقلاب دستور آتش به اختیار را صادر کردند و این برای موقعی است که آن قرارگاه مرکزی دچار اختلال شده است لذا ما باید علاوه بر این نگاه آتش به اختیار نگاه همیشگی و راهبردی را نیز تقویت کنیم و در ایجاد آن کوشا باشیم.

حجت الاسلام سهرابی افزود: باید یک طرح و برنامه ای مشترک تدوین کنیم و با این طرح مشترک به اهداف بلند مدت دست پیدا کرد و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران امیدوار است با ایجاد فرصتی مناسب بتواند ظرف و گفتگوی فی مابین را با طلاب و مبلغین برای رفع مسائل کشور و انقلاب اسلامی ایجاد کند.

وی در خصوص برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص ایجاد برنامه های آموزشی تبلیغی گفت: در این زمینه سعی شده است فرصت های مناسبی را برای گفتگو با عزیزان طلبه و کارشناسان حوزه های مختلف به صورت جدی در مورد مشکلات جامعه اسلامی به عمل بیاید.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان تهران با بیان داشت: اگر در افراد دغدغه ایجاد شود آن موقع است که جهت گیری های تخصصی برای رفع مسائل اجتماع بصورت جدی و تخصصی حاصل خواهد شد و برای این منظور بصورت جدی پیگیر هستیم و جهت گیری تخصصی پیشنهاد ما به طلاب تهرانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طلابی احتیاج داریم که ماموریت گرا باشند. بدانند که در کجا باید مشغول باشند و حیات طلبگی خود را صرف آن موضوع کنند. بالاخره باید طلاب بدانند که در کدام حوزه ای باید کار کند.

خبرنگار: سعید امیری

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha