جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صاحب قرانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر تکلیف شناسی در فعالیت تبلیغی، گفت: زمانی برای خانم‌ها جهاد اصلی مادری کردن است؛ اما طرف می‌گوید من قصد دارم به اردوی جهادی بروم و شوهرم هم حق ندارد جلودارم باشد، این در حالی است که جهاد فعلی تو همین تربیت فرزند و خانه‌داری است نه اینکه در روستایی به تبلیغ رفته و از خانواده و نظام تربیت سخن بگویی اما فرزندت در خانه بدون تربیت رشد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز در جمع طلاب جهادگر خراسان شمالی، بر ضرورت تکلیف شناسی و زمان‌شناسی به‌منظور انجام فعالیت‌های جهادی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا تکلیف ما روزی درس خواندن و روزی بیل زدن است، اضافه کرد: همان‌طور که روزی منبر رفتن و گفتمان سازی تکلیف و وظیفه روحانیت محسوب می‌شود در زمانی هم اطعام محرومان و رسیدگی به امور معیشتی آن‌ها تکلیف ما است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی با تأکید بر ضرورت برخورداری از تفکر جهادی در تمام شئون، خاطرنشان کرد: مسئول باید جهادی باشد و تفکر جهادی داشته باشد؛ یعنی کار خود را به سیستم‌های عادی قفل نکند.

وی ادامه داد: در سیستم‌های اداری کارها به‌سرعت قفل می‌شود و گیر پیدا می‌کند؛ در حالی که تفکر و اقدام جهادی می‌تواند این قفل‌ها را بگشاید.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی اظهار کرد: به عنوان مثال درزمینهٔ کار فرهنگی اگر تنها تفکر اداری داشته باشیم نمی‌توانیم اقدامات زیادی انجام دهیم؛ زیرا بودجه کافی برای اجرای برنامه‌ها به‌صورت اداری نداریم.

وی تصریح کرد: در حالی که کار فرهنگی تنها منوط به بودجه نیست و اگر کسی کار فرهنگی بلد باشد نباید از بودجه سؤال بپرسد؛ زیرا کار فرهنگی پول نمی‌خواهد بلکه انگیزه جهادی لازم دارد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی افزود: نیروی جهادگر باید کارهای بدون پول انجام بدهد؛ زیرا این خاصیت تفکر جهادی است.

وی اضافه کرد: اگر تفکر اداری داشته باشیم بدون بودجه نمی‌توانیم کاری بکنیم؛ اما در تفکر جهادی انجام کار منوط به بودجه نیست؛ بلکه جسارت تحول نیاز است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه کار جهادی یعنی تکلیف خود را بدانیم و مطابق آن عمل کنیم، اظهار کرد: زمانی برای خانم‌ها جهاد اصلی مادری کردن است؛ اما طرف می‌گوید من قصد دارم به اردوی جهادی بروم و شوهرم هم حق ندارد جلودارم باشد، این در حالی است که جهاد فعلی تو همین تربیت فرزند و خانه‌داری است نه اینکه در روستایی به تبلیغ رفته و از خانواده و نظام تربیت سخن بگویی اما فرزندت در خانه بدون تربیت رشد کند.

وی ادامه داد: البته در زمانی که همسر و خانواده همراه باشد بحث فرق کرده و تکلیف متفاوت می‌شود؛ ازاین‌رو موضوع شناسی و زمان‌شناسی در عرصه تفکر جهادی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه زمانی جهاد، جهاد علمی بوده و وقتی جهاد اقتصادی می‌شود، افزود: همه این عرصه‌های جهادی مناسب و لازم است؛ اما رهبری در معنای جهاد فرموده‌اند جهاد یعنی مبارزه؛ البته مبارزه‌ای که در مقابل دشمن باشد یعنی برای اقدام جهادی ابتدا باید دشمن‌شناسی بیاموزیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رهبری تأکید کردند نوک پیکان دشمن به‌سوی خانواده‌ها است؛ ازاین‌رو امروز جهاد این است که در عرصه خانواده کارها و برنامه‌هایی داشته باشیم که نظام خانواده را تحکیم بخشیده و این نهاد را در مقابل اقدامات دشمن مقاوم سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha