شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تراشیون

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: زوجین باید به یکدیگر آرامش بدهند، از بین بردن آرامش توسط زوجین در داخل خانواده بازی در زمین شیطان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: یکی از پرسش‌های اساسی عصر معاصر از صاحبان فکر و اندیشه این است که چگونه می‌توان یک جامعه سالم و در تراز اسلامی و شیعی داشت؟

وی افزود: برای پاسخ به این سؤال باید بررسی نمود که آحاد جامعه چه تلاشی برای نهادینه نمودن هنجارهای دینی و اعتقادی انجام بدهند؟ در جامعه‌ باید این مسئله به‌درستی تبیین شود که سرشاخه یک جامعه سالم خانواده است. کارشناسان علوم اجتماعی معتقد هستند که جامعه عاری از معضلات و مشکلات جامعه‌ای است که به خانواده قوت و استحکام بخشیده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون تأکید کرد: جامعه مثل کندوی عسل است و سالم ماندن کندوی عسل مشروط به سالم بودن سلول‌های کندو و خانه‌های آن است، لذا آسیب سلول‌ها و خانه‌ها به اصل کندو آسیب خواهد زد.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از شیطنت‌های شیاطین و ابلیس، آسیب‌رسانی به‌نظام خانواده است و همواره به دنبال متلاشی نمودن نظام خانواده هستند.

وی افزود: حفظ نظام خانواده یکی از ارزش‌های مهم اسلام است و اگر انسانی با یک جمله و یا رفتاری غیراصولی به‌نظام خانواده دیگران آسیب برساند، قطعاً دچار معصیت کبیره حق‌الناس شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: یک خانواده سالم بر شاخص‌هایی استوار است که این شاخص‌ها برگرفته از الگوهای قرآنی و مکتب دینی است؛ لذا باید زوجین بر اساس این شاخص‌ها حرکت نمایند تا بتوانند یک خانواده مستحکم و عاری از آسیب داشته باشند.

وی افزود: اولین شاخص این است که زوجین بتوانند به یکدیگر آرامش بدهند و از بین بردن آرامش توسط زوجین در داخل خانواده بازی در زمین شیطان است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: زوجین در مقابل روح و روان یکدیگر مسئول هستند و اصل آرامش بخشی یک وظیفه اصلی زوجین و دستور صریح قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون تأکید کرد: فضای خانواده باید فضای آرامش باشد، نه میدان جنگ و نزاع. زوجین باید بهترین یاری دهندگان همدیگر در راه کسب عبودیت و دوری از معاصی باشند تا بتوانند به سعادت حقیقی دست پیدا کنند.

وی یادآور شد: خانه‌ای که در آن آرامش وجود نداشته باشد، ناامن می‌شود و برای اعضای خانواده جذاب نخواهد بود و باعث فراری شدن فرزندان و پناه بردن به دوستان آسیب‌زا می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: دوستی و محبت بین زوجین دومین شاخص در راستای تقویت نظام خانواده است لذا تقویت هسته مرکزی خانواده یعنی زوجین باید در این زمینه بیشتر شود و بر اساس دستورات شرع مقدس هیچ محدودیتی بین زوجین در خصوص تبادل محبت وجود ندارد.

انتهای پیام// 15 /313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha