شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنفرانس گفتگوی ادیان در بحرین

حوزه/ سید علی الامین روحانی شیعه لبنانی در کنفرانس گفتگوی ادیان بحرین، در کنار شلومو موشی عامار بزرگ ترین خاخام کنونی قدس و خاخام سابق رژیم صهیونیستی ایستاده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه العهد لبنان روز گذشته(دوشنبه) کنفرانس گفت‌وگوی ادیان بنا به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در منامه پایتخت بحرین برگزار شد؛ کنفرانسی که از شخصیت های تراز اول و برجسته ادیان در آن خبری نبود و رونق چندانی هم نداشت.

اما نکته ای که در جریان برگزاری این کنفرانس توجه رسانه های اسلامی را به خود جلب کرد این بود که سید علی الامین روحانی شیعه لبنانی و مفتی سابق شهر صور لبنان در تصویری که از این کنفرانس منتشر شد در کنار شلومو موشی عامار بزرگ ترین خاخام کنونی قدس و خاخام سابق رژیم صهیونیستی ایستاده است.

سید امین از روحانیون شیعه لبنان است که مواضع ضد مقاومت و حزب الله او  مشهور است و با قرار گرفتن در این تصویر حمایت خود از دشمن را نیز اعلام کرد؛ همان دشمنی که از هیچ فرصتی برای اشغال و ضربه زدن به سرزمین های عربی غفلت نمی‌کند و از هیچ جنایتی نیز در حق مردم فلسطین و لبنان فروگذار نکرده است و اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا این کنفرانس در بحرین عادی سازی علنی روابط با دشمن است؟

رسانه‌های بحرینی درباره این کنفرانس اعلام کردند: فعالیت های میز گفتگو با موضوع آزادی های دینی در خاورمیانه و شمال آفریقا روز گذشته با حضور بیش از 60 شخصیت در کنار روحانیون و نمایندگان مؤسسات دینی منطقه و جهان به کار خود پایان داد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که شلومو موشی عامار خاخام قدس در جریان سفر به منامه با حمد بن عیسی پادشاه بحرین دیدار کرد و بنا به دعوت رسمی حاکم بحرین در این کنفرانس حضور یافت.

صفحه توییتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز از خاخام عامار نقل کرد که گفت: ساکنان خاورمیانه باید روابطی صلح طلبانه و خوب با اسرائیل داشته باشند.

وی همچنین گفته: امیدوارم تمام شهروندان اسرائیل و بحرین بتوانند به کشورهای همدیگر سفر کنند بدون اینکه نیاز به هماهنگی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 0
    از شیخ های احمق بی وجود تر هر دوره ای هست که منافع خودشون رو بر امت اسلامی ترجیح می دهند تازه ادعا هم دارند که فق ما می فهمیم یکی نیست بگه احمق اگه حزب الله امنیت لبنان را تامین نکرده بود ودست اسرائیلی ها را کوتاه نکرده بود الان معلوم نبود تو کدوم سوراخ چپیده بودی