پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 875362
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
تصاویر/ نشست خرمشهرها در حوزه فرهنگ،حوزه و طلاب. در مدرسه معصومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد از تشکیل بانک اطلاعاتی طلاب این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب، امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در دیدار با طلاب استان در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: استکبار ستیزی، دشمن شناسی و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب از رسالت های خطیر حوزه و روحانیت است که طلاب باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مبانی و تعالیم روح بخش دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) را باید از دل حوزه های علمیه استخراج کرد، بیان داشت: پیوند روحانیت با سیاست از دیگر رسالت های حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی حکومت فقه ،فقاهت و ارزش های دینی است، خاطر نشان کرد: حاشیه نشین شدن حوزه های علمیه به حذف انقلاب می انجامد که در مورد توطئه دشمنان در این خصوص طلاب و مبلغان باید هوشیار باشند و به بصیرت افزایی بپردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اشاره به در پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:برخی ها می خواهند افرادی را به مجلس بفرستند که در صدد مقابله با فقاهت هستند لذا در این خصوص نیز باید طلاب و مبلغان به روشنگری بپردازند و اجازه ورود افراد مخالف روحانیت و انقلاب را به مجلس ندهند.

حجت الاسلام حیات الغیب در پایان با اشاره به اینکه توجه به رونق پژوهش در حوزه و همچنین بهبود وضع معیشتی طلاب از دیگر مشکلات حوزه است، گفت: عدم ثبات شغلی کادر و اساتید حوزه از دیگر مشکلات است که باید برای رفع آنها چاره اندیشی کرد.

وی در در پایان با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی طلاب لرستانی بزودی تهیه خواهد شد، یادآور شد: در این بانک اطلاعات، توانایی ها و ظرفیت های طلاب در حوزه های گوناگون برای خدمت به توسعه استان گردآوری خواهد شد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha