جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری هفت پژوهش جامعة المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی در نشستی خبری برنامه های هفته پژوهش جامعه المصطفی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین عبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع هفته پژوهش در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، با بیان این که شعار امسال پژوهش درالمصطفی، پژوهش و تمدن نوین اسلامی می باشد که از بیانات رهبر انقلاب اخذ شده است، گفت: هدف از پژوهش رفع بسیاری از ابهامات و شفاف سازی در مسائل مختلف است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه در ادامه افزود: نگرش اسلام به آینده بشریت برای برقراری تمدن منسجم می باشد که بر اساس یک سری فرایندها شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: حوزه و راهبرد پژوهش منسجم نیز باید در همین راستا یعنی تمدن سازی حرکت کند که بتواند نگرش نظامند نسبت به دین داشته و مسائل مربوطه را استخراج کند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که المصطفی برای تمدن سازی فعالیت های جدی در عرصه پژوهش کرده، اظهارداشت: از جمله این فرایند ایجاد انگیزه و روحیه پژوهش در میان دانش آموختگان المصطفی و ارائه موضوعات مناسب با نیاز جامعه و کشور و طلاب المصطفی است.

وی بیان داشت: هم اکنون جامعه المصطفی توانسته 3هزار 800 تألیف و ترجمه، 99 نشریه علمی پژوهشی، علمی ترویجی، 6هزار پژوهشگر، 44 هزار اثر از سال 90 و 30 هزار مقاله تولید کند و برای جامعه مورد هدف نشر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تاکنون 19 کرسی، 85 انجمن علمی، 127 همایش، 2هزار و 800 نشست علمی،  500 کارگاه علمی در این معاونت برگزار شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مهمترین برنامه های این معاونت در هفته پژوهش افزود: این برنامه ها از عصر 23  آذر ماه شروع و تا 28  ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اولین روز برنامه که با حضور معاونان پژوهشی واحدهای حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود، رئیس جامعه المصطفی سخنرانی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: برگزاری هم اندیشی 115 مرکز پژوهشی فعال حوزه، برگزاری افتتاحیه نمایشگاه پژوهشی در 24 آذر، معرفی انجمن های علمی برتر در 25 آذر، برگزاری اجلاسیه معاونان و رؤسای پژوهشی با سخنرانی رئیس المصطفی در 27 آذرماه از دیگر برنامه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: اختتامیه برنامه ها که 28 آذر در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود،  حجت الاسلام والمسلمین قمی، معاون بین المللی دفتر مقام معظم رهبری سخنرانی خواهد کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha