پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: مطالبه از مسئولان باید به عنوان یک نعمت و فرصت تلقی شده و هرگز نباید از مطالبات دانشجویی به عنوان یک مشکل یاد شود بلکه بیان دغدغه‌ها و مشکلات و لسان مردم بودن یک نعمت و فرصت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام وحید طالبی، امروز در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در مجتمع بصیرت پلدشت برگزار شد، با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶ آذر نماد ضد استکباری، استبدادی و ضد استعماری می‌باشد و این مسئله نقش دانشجو و دانشگاه را در شناخت نیازها و ایفای نقش برای رفع آن نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای شناخت دنیای امروز لازم است دانشجو دشمن و دوست را دقیق بشناسد.

امام جمعه پلدشت به ۱۶ آذر ماه روز دانشجو اشاره کرد و افزود: این روز بسیار ارزشمند است و دانشگاه‌ها بدانند که بخش قابل توجه نگاه مردم به آن‌ها است و بخش اجرایی کشور را باید پوشش دهند.

وی تصریح کرد : دانشگاه زمانی می‌تواند محصول خوبی داشته باشد که دانشجویان به نیازهای مهم کشور توجه داشته باشند و با شناخت رسالت خود قدم بزرگی در پیشرفت کشور بردارند.

حجت الاسلام طالبی گفت: دانشجو باید در رشته خود متخصص شود و برای این کار تلاش و پشت‌کار لازم است.

وی بیان داشت: دانشجو باید با شناخت سیاست‌، سیّاس بوده و از محافظه‌کاری به دور باشد.

امام جمعه پلدشت به فلسفه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: استکباری که دیروز دانشجویان را شهید کرد امروز در صحنه‌های مختلف علیه پیشرفت این کشور تلاش می‌کند و سعی دارد توسعه جمهوری اسلامی را متوقف کند تا در میدان‌های مختلف با ضعف و سستی روبرو شویم.

وی با بیان اینکه امروز روز احساس خطر دانشگاه و دانشجویان نسبت به خطر نفوذ بیگانگان بوده است، تصریح کرد: مطالبه از مسئولان باید به عنوان یک نعمت و  فرصت تلقی شده و هرگز نباید از مطالبات دانشجویی به عنوان یک مشکل یاد شود بلکه بیان دغدغه‌ها و مشکلات و لسان مردم بودن یک نعمت و فرصت است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha