جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در حوزه های علمیه هنوز نگاه ما به مسئله پژوهش نگاهی سطحی و گذراست، لذا نیازمند تغییر این نگاه هستیم و باید دید و باورمان را نسبت به این مهم تخصصی تر نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری، عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار داشت: اساس تمام کشفیات و اختراعات بشری بر پایه پژوهش است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه افزود: هیچ علمی کامل نمی گردد مگر آنکه روزها، ماهها و حتی سالها روز آن کار پژوهشی انجام گرفته باشد.

حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: لذا در بحث دین نیز پژوهش یکی از مسایل بنیادین است که کسی نمی تواند تاثیر آن بر علوم دینی را منکر شود.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مبانی دین اسلام براساس پژوهش، تحقیق و تفحص بنیاد نهاده شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در تاریخ اسلام پژوهش گران بزرگی داشته ایم که در دل متون اسلامی مباحث و مسایل بزرگی را حل و فصل نموده اند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مسئله پژوهش را در حوزه های علمیه نهادینه کنیم، عنوان کرد: پژوهش همانند موتور محرکه است که زمینه تحول، جستجو و حرکت را در طلاب به وجود می آورد و تاریخ حوزه ها نشان داده است طلابی که در حوزه پژوهش فعال هستند در آینده روحانیون و علمای موفقی برای دین خواهند بود.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه باید زیرساخت های کارهای پژوهشی در حوزه های علمیه فراهم شود، گفت: باید اذعان کرد که در حوزه های علمیه هنوز نگاه ما به مسئله پژوهش نگاهی سطحی و گذراست، لذا نیازمند تغییر این نگاه هستیم و باید دید و باورمان را نسبت به این مهم تخصصی تر نماییم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خوشبختانه کارهای پژوهشی در مدرسه علمیه قروه در حال انجام است و بسترهای لازم برای تبدیل این علم به یکی از ارکان دروس حوزوی در حال مهیا شدن می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha