پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه اداره تبلیغات فارس ۳۱ دفتر نماینگی در سطح استان دارد، گفت: همچنین ثبت ۳ هزار و ۷۰۰ بانوی فریخته در سامانه ثبت این اداره ظرفیت مطلوبی برای اجرایی شدن طرح ولایت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد صادق مهرابی عصر سه شنبه در نشست تبیین طرح ولایت و معرفی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) واحد شیراز که در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، به اجرای طرح ولایت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح فرصت مناسبی برای گره گشایی از مشکلات فرهنگی و تعمیق فرهنگ دینی در استان فارس به وجود می آید.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح ولایت می توانیم از ظرفیت ۲۰۵ روحانی مستقر در روستاهایی که بیش از هزار نفر جمعیت دارند، استفاده کنیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم ظرفیت روحانیون مستقر را در اختیار بگیریم، به اجرا شدن طرح ولایت کمک شایانی کرده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، گسست بین نسلی را یکی از بحران های جدی دانست که حتی در حوزه های دینی وجود دارد، تصریح کرد: باید برنامه های مفیدی پیرامون احیای رابطه بین نسل قدیم و جدید برگزار کرد.

وی، خلاء مرجعیت معنوی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و عنوان کرد: این جایگاه را باید احیا کرد، حوزه و دانشگاه در جامعه باید الگو باشند.

حجت الاسلام مهرابی با تاکید بر اینکه از دست دادن سرمایه های اجتماعی یکی از خلا های جدی است که حوزه نیز از آن ضربه می خورد، بیان داشت: استان فارس زادگاه برخی از موسسین جریان های انحرافی و نحله ها است، که حتی فعالیت های جدی در استان دارند، از این رو استان باید به صورت ویژه دیده شود؛ باید کار مبنایی در متون صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروز در حوزه علوم اسلامی و معارف اسلامی در دانشگاه باید کار جدی و اساسی شود اگر در متون باز تعریفی نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در پایان با اشاره به اینکه اداره تبلیغات فارس ۳۱ دفتر نماینگی در سطح استان دارد، ابراز کرد: همچنین ثبت ۳ هزار و ۷۰۰ بانوی فریخته در سازمان ثبت این اداره ظرفیت مطلوبی برای اجرایی شدن طرح ولایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha