پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لباس محجبه در غرب

حوزه/ خط تولید مجموعه بورکینی (لباس شنای محجبه) توسط نایک با عنوان «ویکتوری سویم» قرار است از فوریه ۲۰۲۰ به فروش گذاشته شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehill، نایک از راه اندازی خط تولید جدید در راستای ارائه بورکینی های ورزشی برای زنان مسلمان خبر داد. این خط تولید پوشاک ورزشی برای مسلمانان از سال ۲۰۱۷ و ایجاد کمپین حجابی نایک آغاز شده و از آن زمان تاکنون چندین خط تولید حجابی در شرکت نایک راه اندازی شده است.

مجموعه بورکینی (لباس شنای محجبه) توسط نایک با عنوان «نایک ویکتوری سویم» قرار است از فوریه ۲۰۲۰ به فروش گذاشته شوند.

گفتنی است زمانی که شرکت تجاری ورزشی نایک، دو سال پیش این کمپین را آغاز کرد، خط تولید لباس محجبه این شرکت به یکی از ۲۵ ابتکار برتر سال ۲۰۱۷ تبدیل شد. دو سال بعد این شرکت اعلام کرد که قصد دارد برای ایجاد انگیزه ورزشی در بانوان ورزشکار، لباس شنای محجبه تولید کند.

مارتا مور مدیر خلاق نایک در این باره گفت: هر چه بیشتر به حرف ورزشکاران زن مسلمان گوش دادیم، احتمالات بیشتری دریافتیم که از طریق آن ها می توانیم در ابعاد جدید در خدمت این ورزشکاران باشیم.

وی در ادامه گفت: از آنجا که ما همچنان چشم انداز خود را برای نوآوری گسترش می دهیم ، خوشحال می شویم که با فکر کردن خلاقانه و طراحی بصورت جامع ، زنان بیشتری را ترغیب کنیم که به ورزش روی بیاورند. و شادی و نشاط ورزشی را دریابند.

ورزشکاران زن بویژه مسلمانان تمایل دارند، چه به دلایل مذهبی و چه دلایل دیگر هنگام شنا بدنشان کاملا پوشیده باشد.

نوف السایمی نخستین غواص عربستان سعودی در این باره به نایک گفت که امیدوار است خط تولید جدید لباس شنا باعث شود زنان بیشتری به ورزش های آبی روی بیاورند.

  وی افزود: بیشتر دخترانی که می شناسم به دلیل ارجحیت حجاب، نسبت به شنا کردن یا غواصی تردید دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha