جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانواده شهید امان اللهی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کردستان با خانواده معظم «شهید محمود امان‌اللهی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، شامگاه دیروز بدون هیچ گونه تشریفات در منزل «شهید محمود امان‌اللهی»  حضور یافت و با خانواده معظم این شهید گرانقدر دیدار و و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و یادآوری رشادت‌های شهید امان‌اللهی اظهار داشت: دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا یک وظیفه و توفیق الهی است و پشتیبانی از این عزیزان، باعث استحکام و پایداری نظام و انقلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ملت، نظام و انقلاب دارند، افزود: عزت، امنیت، آساش و اقتدار کشور و این مرز و بوم مدیون مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهیدان و صبر و استقامت خانواده‌های سرافراز آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی پاسداشت میراث گرانقدر شهدا را رسالتی عظیم دانست و تصریح کرد: باید از کم‌رنگ شدن ارزش‌های شهدای گرانقدر در جامعه جلوگیری و فرهنگ و راه شهدا همچنان تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: استان کردستان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و امروزه نیز مردمان این دیار همانند اوایل جنگ و دوران دفاع مقدس پاسدار نظام هستند.

موحد امان‌اللهی فرزند «شهید محمود امان‌اللهی» نیز در این دیدار از حضور، حسن نیت و توجه‌ همیشگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به خانواده‌های معظم شهدا قدردانی کرد.

فرزند «شهید امان‌اللهی» به گوشه‌ای از شیوه زندگی و خاطراتی از پدر خود از زبان همرزمش پرداخت و گفت: یکی از روزهای دهه اول مهر 1359 با فردی به‌نام «سروان محمود امان‌اللهی» آشنا شدم، او فارغ‌التحصیل دانشکده افسری و با خلق و خوی نظامی آشنایی کاملی داشت و داوطلبانه به خرمشهر آمده بود تا در کنار نیروهای مردمی و سپاه با عراقی‌ها بجنگد؛ حضور او دلگرمی خاصی به ما می‌داد، چراکه با تاکتیک‌های جنگی و نظامی آشنایی بیشتری داشت.

وی ادامه داد: همرزم پدرم گفته که «امان‌اللهی» زمانی‌که شیوه مقاومت و نحوه مبارزه ما را دید، پیشنهاد تشکیل گروهی سازمان‌یافته‌تر برای مقابله کرد، پیشنهاد خوبی بود و مورد استقبال قرار گرفت، در مدت زمان کوتاهی تعدادمان به 100 نفر رسید، از آن به بعد عملیات را با فرماندهی وی انجام و عیناً موفقیت‌ها را می‌دیدیم.

همرزم «شهید امان‌اللهی» تعریف کرده که به دستور امان‌اللهی گروهی در خط مقدم می‌جنگید و گروهی نیز پشتیبانی را انجام می‌داد، تعداد نیروهای دشمن که از زمین و هوا آتش می‌ریختند زیاد بود، نیروهای پیاده عراقی با خمپاره به پیشروی ادامه و مقاومت ما را در هم می‌شکستند اما با این حال که همرزم‌های عزیزمان جلوی چشم‌هایمان به شهادت می‌رسیدند، روحیه بچه‌ها کاسته نمی‌شد و صحنه را ترک نمی‌کردیم؛ سروان امان‌اللهی با دیدن این صحنه‌ها به فکر طرح تازه افتاد و گفت هیچ سلاح مهم جنگی برای مقابله عراقی‌ها نداریم، هر روز کشته می‌دهیم اما تا پای جان مقاومت می‌کنیم اما عراقی‌ها همچنان در حال پیشروی و اوضاع خطرناک است، از این روز نباید رو در رو با آنها بجنگیم چراکه از امکانات نظامی بالایی برخوردارند و ما را از بین می‌برند و باید به شیوه چریکی با دشمن بجنگیم؛ همه قبول کردند و با این شیوه موفقیت‌های خوبی کسب کردیم.

امان‌اللهی نیروها را به گروه‌های مختلف تقسیم کرده بود و در هر گروه از نیروهای بومی منطقه قرار داده بود که در غافلگیر کردن دشمن موثر باشند، دو آرپیچی داشتیم اما طریقه استفاده را نمی‌دانستیم و امان‌اللهی اصرار کرد که باید یاد بگیرید؛ وی چنان استوار و مردانه حرف‌ می‌زد که انسان روحیه و انرژی مثبت می‌گرفت؛ با کمی ترس و لرز قبول کردم و گلوله اول و دوم را به خانه خالی خرمشهر و گلوله سوم را به سوی تانک عراقی نشان رفته و در کمال ناباوری آن را منهدم کرد. سپس مورد تشویق وی قرار گرفتم و از آن به بعد کارم انهدام تانک‌ها بود.

گفتنی است، در این دیدار «سیدمصطفی حسینی‌شاهرودی معاون فرهنگی و اجتماعی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی رئیس ستاد کنگره گرامیداشت 5400 شهید کردستان، رضا نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان و علی مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج « حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی» را همراهی کردند.

انتهای پبام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha