جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 875470
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
تفاهم نامه حجاب و عفاف

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه عفاف و حجاب در راستای تحقق مدل اقتصاد مقاومتی با محوریت «پوشاک اسلامی ایرانی» خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: نشست تخصصی حجاب و عفاف جهت بررسی اوضاع نابسامان بدحجابی در جامعه امروز و علل عدم حلقه وصل  بین دستگاه های فرهنگی، هنری، حوزه علمیه و دانشگاه و رفع کاستی‌های حوزه پوشش اسلامی ایرانی، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه خواهران مازندران، نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، تفاهم‌نامه ای با موضوع مجموعه همکاری‌های ایجاد زنجیره «علم و فناوری، مهارت، تولید محصول، تجاری‌سازی» در راستای تحقق مدل اقتصاد مقاومتی با محوریت پوشاک اسلامی ایرانی، برای عملیاتی شدن در حوزه عفاف و حجاب توسط مدیران این چهار نهاد امضا شد.

وی تصریح کرد: سه هدف علمی، اقتصادی و فرهنگی در چشم‌انداز این تفاهم‌نامه ترسیم‌شده است که تقویت و توسعه تحقیق و پژوهش و تحکیم اهمیت علم و فن‌آوری اطلاعات، ارتقاء سطح علمی با شناسایی و حمایت از استعدادها و شکوفایی نوآوری‌ها و تلاش در جهت ایجاد مدیریت یکپارچه در راستای توسعه پایدار و ایجاد ساختار مدیریت دانش در استان از جمله اهداف علمی آن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اهداف اقتصادی این طرح اعلام کرد: تدوین طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، ایجاد زمینه افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات و افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه از جمله این اهداف است.

 وی اضافه کرد: اهداف فرهنگی این تفاهم نامه، تعمیق و گسترش معرفت و بصیرت دینی و فضایل اخلاقی، تقویت هویت اسلامی ایرانی و افزایش آگاهی‌های عمومی درباره فرهنگ، تمدن و هنر اسلامی ایرانی با تأکید بر آداب ‌ورسوم، مواجهه فعال و هوشمند با جریان تهاجم فرهنگی و تدوین استراتژی فرهنگی و ارائه الگوهای مناسب بر مبنای ارزش‌ها و اصول فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، بستر سازی جهت عرضه و فروش محصولات و پوشاک اسلامی ایرانی بر عهده حوزه علمیه خواهران مازندران است که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد طراحی، تولید و عرضه مد و پوشاک اسلامی ایرانی و در نهایت توسعه و ترویج ارزشهای دینی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha