شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست تخصصي دين فطري در مدرسه علميه خواهران آمل

حوزه/ سومین مرحله از سلسله نشست های تخصصی "دین فطری"، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام عظیمی، در جمع طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) آمل بیان کرد: گناه نوعی بیماری است که هرگاه انسان مرتکب شود، باید آن را درمان کند که بر اساس آیات قرآن کریم، یک راه درمان آن، تحمل عذاب دوزخ پس از مرگ است.

وی گفت: افراد وابسته به دنیا هرگز در این عالم به خوشی واقعی دست نمی بابند، زیرا انسان همواره به دنبال کسب لذت های بیشتر بوده و تمایل دارد هیچ مانعی در مسیرش نباشد؛ اما وقتی همه لذت های مادی را امتحان کرده و به بن بست می رسد، آن زمان دیگر هیچ لذتی برایش معنا نداشته و به پوچی خواهد رسید.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: در مقابل این گروه، اهل ایمان، به لذت بی نهایت امید داشته و کوچکترین لذت دنیوی هم برای آنها زیباست، برخلاف اهل دنیا دچار اضطراب و نگرانی نیستند.

وی در ادامه در پاسخ به این شبهه که اگر خداوند آن قدر مهربان است که در هر حال همه انسان ها را وارد بهشت می کند، پس نیاز به تحمل رنج عبادت نیست، تصریح کرد: اعتقاد به این گونه اندیشه ها، امید کاذبی است که انسان گمان می کند در هر حال نجات می یابد، اما همان گونه که یک کشاورز تا وقتی بذری نپاشیده، نباید انتظار برداشت محصول را داشته باشد، انسان نیز تا عملی انجام نداده، نباید انتظار پاداش داشته باشد و نجات زمانی اتفاق می افتد که شخص، تقوای حداقلی داشته باشد.

 عظیمی اظهار کرد: توبه همانند پادزهری است که اثر گناه را از بین می برد و روح را پاک می کند، لذا اگر انسان پس از انجام گناه، بلافاصله توبه نکند، ممکن است از دنیا برود یا توفیق توبه نصیبش نشود.

وی افزود: در قرآن کریم و دین اسلام، دستوراتی برای جبران گناه بیان شده است که از جمله آن ها خدمت به والدین به خصوص مادر، گریه آگاهانه بر امام حسین علیه السلام و خدمت به نظام و حاکم اسلامی   است.

عظیمی در پایان با اشاره به امتحان الهی گفت: ابتلا و آزمایش انسان ها برای رسیدن به دو هدف است که هدف مقدماتی آن دستیابی به تقوا و هدف نهایی، همنشین شدن انسان با خدا است.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha