سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 سید حسین دامادی

حوزه/ مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم از پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید حسین دامادی به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشستی خبری با خبرنگاران استان قم، گفت: بانک قرص الحسنه مهر ایران در راستای اشاعه فرهنگ قرض الحسنه  و با هدف کمک به برقراری عدالت اقتصادی و حمایت از اقشار ضعیف و کمتر برخوردار جامعه شکل گرفته است.

وی با تاکید براینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به نیازمندان و رفع دغدغه های مالی آنها بوده است،افزود: در حال حاضر این بانک  دارای ۵۲۲ شعبه فعال در قریب به ۳۱۰ شهر کشور است و از بدو تأسیس تاکنون توانسته ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۷۷ هزار میلیارد ریال در کل کشور پرداخت نماید  که سهم استان قم در این زمینه، ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۱۱ هزار  میلیارد ریال می باشد.

دامادی بیان کرد: از کل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی این بانک در استان قم، مبلغ ۴۷۷ میلیارد ریال آن تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان بوده است. همچنین در زمینه کارآفرینی و رونق اشتغال هم ، این بانک در سطح استان قم عملکرد مناسبی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه داشته است.

تشریح طرح های جدید تسهیلاتی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم  با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۸ بنام رونق تولید ازسوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، از تدوین و اجرای طرحی در راستای حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی خبر داد و افزود: طرح تسهیلاتی «حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی» در راستای سیاست های اعتباری بانک و با هدف تقویت قدرت خرید مردم و نیز تشویق هموطنان به استفاده از کالا ها و خدمات تولید داخل و متعاقب آن گردش سریعتر چرخ های تولید در کشور عزیزمان طراحی واجرا شده است.

دامادی با بیان اینکه طرح "حمایت از کالا و خدمات ایرانی" با مشارکت بانک و  همراهی عرضه کنندگان و مراکز فروش  کالاها  و خدمات در داخل کشور عملیاتی می گردد افزود: مدت بازپرداخت اقساط در این طرح از ۶ تا ۶۰  ماه در نظر گرفته شده و و نرخ کارمزد تسهیلات آن نیز 4 درصد است.
نماد ما پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است

وی   با اشاره به اینکه طرح "همیاران مهر" بهترین صدقه جاریه است که علاوه بر رفع نیازهای مادی نیازمندان، از ریخت و پاش ها  و تشریفات بی مورد در زندگی های شخصی نیز جلوگیری می کند، افزود: طرح "همیاران مهر"طرح "همیاران مهر" یکی دیگر از طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیتهای اجتماعی است که با هدف ایجاد یک چرخه دائمی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت اشتغال آفرینی برای جوانان، زندانیان آزاد شده ، زنان سرپرست خانوار و همچنین درمان بیماران نیازمند ، با کمکهای هموطنان نوع دوست و نیکوکار طراحی شده است.

 مدیر شعب استان قم با اشاره به افتخارات اخیر بانک قرض الحسنه مهر ایران در عرصه بین المللی مانند کسب عنوان بهترین بانک ایران و سومین بانک جهان اسلام از موسسه بنکر (معتبرترین نهاد رتبه بندی بانکها در دنیا)، کسب عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام به انتخاب سازمان همکاری اسلامی و استانی مانند افتتاح نخستین صندوق امانات بانک ، حرکت این بانک در مسیر رشد و تعالی بانکداری اسلامی را بسیار ارزنده و پرشتاب عنوان نمود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha