جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطاط

حوزه/ در نهمین جشنواره علامه حلی از ۲۶۰ نفر از ممتازین آموزشی حوزه علمیه اصفهان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبد الامیر خطاط، پیش از ظهر امروز در اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در بخش آموزش حوزه علمیه اصفهان حدود ۲۶۰ نفراز طلاب برادر امروز مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرند که توانسته اند در سال گذشته موفقیت لازم را به دست آورند و در امتحانات شفاهی هم حضور پیدا کنند.

وی افزود: امیدواریم که در این امتیازاتی که ثبت شده برای طلاب، زمینه خود باوری و تلاش مجدانه علمی چه در مقطع تحصیلات چه پس از آن در پژوهش و تولید علمی دینی و عرضه آن به اجتماع ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام خطاط ادامه داد: مسئله علم اندوزی یک خاستگاه فکری دارد، انسان در درون خود در هر شرایط و وضعیتی که باشد طالب دانستن است، انسان می خواهد بداند آنچه در دستورات دین ما توصیه می کند این بوده که این خواسته را نسبت به چیزی که در سعادت انسان تاثیر است، هدایت می کند.

 معاون آموزش حوزه های علمیه اصفهان ادامه داد: همه مشتاق دانستن امور مختلف هستند، اما اسلام بعضی از دانستی ها را ممنوع و بعضی را مذمت کرده، بعضی را بی خاصیت معرفی کرده و آن را سزاور انسان نمی داند و بعضی را توصیه و بعضی را لازم دانسته، علومی  را که منجر به نجات انسان از ضلالت و گمراهی می شود و دست انسان را به قله های رفیع انسانیت می رساند و انسان را جاودانه می کند برای انسان لازم دانسته شده است.

وی گفت: تلاش در جستجوی علم نباید جای خود را به تلاش به کسب نمره و مدرک تغییر دهد، تلاشمان باید این باشد برنامه ها و زمینه سازی هایی که می کنیم به این سمت و سو باشد که علم محور باشد و نمره نماینگر آن باشد و اگر جایی معلوم شد نمره نماینگر علم نیست نمره را کنار بگذارید و اگر جایی دیدید که علم هست و نمره کاشفیت نداشته است به سمت آن حرکت کنید، البته لازم است سازو کارهایی برای این سیر تعریف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha