چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علمیه نرجس بیرجند

حوزه/ عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری خطاب به وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: امروزه سؤال ما این است که وزارت ارتباطات در زمینه زیرساخت‌های بومی فضای مجازی چه اقداماتی انجام داده است و در این زمینه چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد کهوند، عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند، به عدم آگاهی و آشنایی طلبه ها از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه باید نسبت به فضای مجازی و دنیای رسانه اطلاعات درستی داشته، تا نقش موثرتری در جامعه امروز داشته باشند.

وی ادامه داد: نداشتن شناخت کافی و مواجهه نادرست با فضای مجازی یکی از علل برخورد منفعلانه با فضای مجازی است.

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری با بیان علل و عوامل برخورد منفعلانه با فضای مجازی تصریح کرد: علت دیگر برخورد منفعلانه کنار گذاشتن، آموزه‌های دینی در نحوه مواجهه با فضای مجازی است، در حالی که در فرهنگ دینی بسیاری از تعالیم ارتباط مستقیم با موضوع اینترنت و فضای مجازی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام کهوند، فضای مجازی را شمشیر دو لبه ندانست و خاطرنشان کرد: ما بر این تصور هستیم، که فضای مجازی همچون چاقو است، که مفید یا مضر بودن آن بسته به نوع استفاده ما دارد، در حالی که این تشبیه برای فضای مجازی نادرست است.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی گاه مشکل از ساختار است و هر نوع استفاده ما باز هم آسیب‌هایی را به ویژه برای‌کودکان و نوجوانان به همراه خواهد داشت.

عضوکارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فضای مجازی، دنیای بیان تفکرات شخصی هر فردی است،بیان کرد: دریوتیوب محتوای تولید شده، نه براساس تاریخ تولید و یا مؤلفه‌ها و ملاک‌هایی شبیه به آن بلکه براساس خواست و اطلاعات مدیر یوتیوب در اولویت قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام کهوند به آیه ۶۰ سوره انفعال در قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: دراین آیه خداوند با صراحت بیان‌کرده که "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ هر نیرو و امکاناتی که دارید، برای مقابله با دشمنان آماده سازید"

وی ادامه داد: توصیه قرآن کریم در آیه ۶۰ سوره انفال تنها به جنگ سخت و نظامی ارتباط ندارد، بلکه در حوزه جنگ نرم و ارتباط در فضای‌مجازی نیز باید امکانات خود را تجهیز کنیم.

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه، تاکید کرد: با فعالیت در زمینه آموزه‌های دینی که می‌تواند در حوزه مدیریت فضای مجازی مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کهوند خطاب به وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: امروزه سؤال ما این است که وزارت ارتباطات در زمینه زیرساخت‌های بومی فضای مجازی چه اقداماتی را انجام داده است و در این زمینه چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؟

وی همچنین با اشاره به آیه ۱۴۱ سوره نساء افزود: باید در جنگ نرم نیز با تمسک به این آیه، نگذاریم که معاندان و دشمنان راه تسلطی بر ما از طریق فضای مجازی پیدا کنند.

انتهای خبر/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha