جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جوانان منتظر کار اداری و پشت‌میزنشینی نباشند، زیرا مهندس اتوکشیده نمی‌تواند کشور را نجات دهد و مهندس واقعی کسی است که وسط میدان رفته و کار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با فعالان اقتصادی، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان، گفت: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی سه اولویت کشاورزی، گردشگری و صنعت را برای توسعه استان مطرح کرده‌اند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: باید مسئولان به این سه اولویت توجه داشته باشند؛ زیرا رهبری فرمودند خراسان شمالی با پیگیری این سه اولویت استعداد آن را دارد که در ردیف ۱۰ استان اول کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید با این نگاه در استان فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: رهبری کلید توسعه خراسان شمالی را زده‌اند و با این نگاه ژرف می‌توان به توسعه پایدار در استان رسید و استاندار هم از برنامه‌های توسعه‌ای خراسان شمالی حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، بر رفع این مشکلات تأکید کرد و گفت: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باید با جدیت بیشتری اجرایی شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این مواردی مانند آبیاری قطره‌ای و مکانیزه کردن کشاورزی هم در استان شروع شده و باید ادامه یابد تا گام بلندی در توسعه استان و تحقق مطالبات رهبری برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی ما دلال‌ها و واسطه‌ها هستند که زحمت و عرق برای کشاورز و باغدار است اما سود آن را دلال می‌برد.

وی افزود: گاهی محصولی مانند گوجه در کشور به دلیل قیمت پایین فاسد می‌شود، اما گاهی گوجه با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش می‌شود که باید این دردها درمان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: جوانان منتظر کار اداری و پشت‌میزنشینی نباشند، زیرا مهندس اتوکشیده نمی‌تواند کشور را نجات دهد و مهندس واقعی کسی است که وسط میدان رفته و کار کند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار یعنی حضور تحصیل‌کرده در مزرعه و باغ و وسط میدان، اضافه کرد: باید از دانشگاه به صنعت و کشاورزی پل بزنیم تا اقتصاد ما مقاومتی شود؛ زیرا تا اقتصاد خود را مقاوم‌سازی نکنیم این تهدیدها همواره باقی می‌مانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اکنون نفت سیاسی شده و اقتصادی نیست، گفت: الآن به نفت اعتباری نیست؛ ازاین‌رو باید درآمد کشور ما به منابعی متصل باشد که آلت دست و ابزار استکبار و استعمار نباشد و بتوانیم خود ما آن‌ها را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha